Doteraz mali Golf aj Polo dve nádrže na zemný plyn, ktoré boli schované pod batožinovým priestorom. Po nedávnej „revitalizácii“ im Volkswagen doprial tretiu nádrž, síce neveľkú, ale aj niečo málo sa pri dojazde a hlavne lacnom dojazde predsa počíta. Je umiestnená pod zadnými sedadlami.
Model Golf prichádza s 1,5-litrovým zážihovým štvorvalcom, ktorý produkuje 96 kW (130 k). Pracuje v takzvanom Millerovom cykle a využíva kompresný pomer 12,5:1. Nová nádrž zvyšuje objem o 23 litrov, celkovo je k dispozícii 115 l alebo 17,3 kg na CNG. Podľa WLTP to predstavuje dojazd 422 km, čo je slušná hodnota. Priemerná spotreba by mala byť na úrovni 3,5 až 3,6 kg/100 km.
Polo voči Golfu prichádza s litrovým trojvalcom TGI, ktorý produkuje 66 kW (90 k). Dodatočná nádrž má objem 16,5 l a zväčšuje celkový objem na 91,5 l alebo 13,8 kg na CNG. Podľa WLTP prejde Polo na zemný plyn 368 km. Samozrejmosťou sú aj benzínové nádrže v oboch modeloch.
Motor 1,5 TGI pracuje v Millerovom cykle.
Prevádzka na CNG nielen že znižuje emisie CO2 voči benzínu o približne 25 %, nižšie sú tiež oxidy dusíka NOx. Nehovoriac o tom, ako cenovo dostupná táto doprava je. Jedinou prekážkou je asi slabá sieť čerpacích staníc, aspoň na Slovensku. Áno, viem, je to lepšie ako pri elektromobiloch, ale stále veľmi slabé pokrytie voči bežným palivám. Dojazd, zvlášť pri Golfe TGI je na dostatočnej úrovni, teraz si treba počkať na ich ceny a vôbec ich dostupnosť na našom trhu. Slovenský web vw.sk tieto modely v ponuke nemá...
Zdroj foto: VW