Jano_1987
18.05.20 13:15
Z
@MaťkoMaťko: máme tu paradox. EU tlačí do toho, aby autá mali 150 000 asistentov ale ignoruje veľkú časť účastníkov cestnej premávky a to chodci a cyklisti. Okrem jedného štátu EU cyklista na verejnej komunikácii nepotrebuje prilbu. Ale už keď jazdím na mopede, či ako to nazvať s konštrukčnou rýchlosťou do 45km/h, tak prilbu potrebujem a aj vodičák. Žijem v BA, tak budem opíšem situáciu hlavne tu a v okolí. Aj keď sám mám auto, do roboty jazdím na biku, ak neprší, či nie je sneh a ľad. Často sa aj a ňom presúvam po meste na stretnutia. Bežná vec, červená na semafore. Skúste s autom prejsť na červenú, policajti po vás idú ako po masovom vrahovi. Prejde policajtovi pod nosom cez červenú 15 cyklistov a 30 chodcov, tak maximálna ignorácia, pri tom aj na nich sa vzťahuje sadzobník pokút. Chodec idúci na červenú to má za 50€. Chodec ktorý sa nepozrie, či môže, či nemôže ísť, pozerá do mobilu, slúchadlá na ušiach a ide ako zombie a nevie čo sa deje bežná vec. Prechod pre chodcov pre 3m vedľa, ale nohy by mu odpadli, keby musel spraviť tých 6 krokov navyše a to nehovorím takých cestách ako Dolnozemnská pre Ekonomickej univerzite, kde nemajú problém prebiehať cez cestu, pritom tam je podchod, kľudne aj mamička s deťmi, či na Zochovej. Ďalšia vec, cyklisti. Bike má predpísanú výbavu. Zo 100 bicyklov čo vidím, ju má možno tak 1 a aj to preháňam. Na jednej strane sa argumentuje bezpečnostnou, na druhej strany zrušíme prilby pre cyklistov, lebo zrazu by ľudia nebicyklovali? Aká logika? Sám nosím prilbu a po čase sa mi začalo pravidelne stávať, že som si ju zabudol zložiť z hlavy, lebo som zabudol,, že ju mám na hlave, beriem ju ako šiltovku. Cyklista v noci? 9/10 bez jedinej odrazky, najlepšie celý v čiernom, pritom reflexné vesty keď už nič iné sa dajú kúpiť za 1€ a v noci vidíte človeka vo veste tak na 100-200m. Opitý cyklisti medzi dedinami bežná vec. Kedy niekto naposledy videl policajta, že by dával pokutu chodcovi, či cyklistovi? V Holandsku si nechali spraviť štatistiku. V zastavaných oblastiach, kde je pohyb cyklistov a chodcov, tak cyklisti a chodci majú na rováši cca 1/2 nehôd. Myslené, že ja ako chodec poruším predpisy a stane sa kvôli tomu nehoda, ako cyklista to isté. Je jedno, či to je kombinácia vinník-poškodeny chodec-auto, chodec-cyklista, či cyklista-auto alebo cyklista-cyklista, alebo kombinácia auto-cyklista/chodec. 1/2 nehôd v obciach, resp. medzi medzi obcami, kde je pohyb chodcov a cyklistov ide na vrub cyklistom a chodcom. Sú do toho zarátané aj nehody na cyklotrasách a podobne.
Odpovedať