O novom VW Golf VIII sa toho už popísalo dosť. Jeho tvary boli pomerne známe už pred svetovou premiérou 24. októbra 2019, o technike sa však toho vedelo pomenej. Všetky svoje tajomstvá novinka odhalila až pri premiére. A nie je ich málo.

Koeficient aerodynamického odporu Golfa VIII je 0,275. To je dobrá hodnota, Astra ho však s hodnotou 0,26 prekonáva.

Podľa očakávania je, rovnako ako predchodca, aj nový VW Golf VIII postavený na podvozkovej modulárnej platforme MQB. Napriek tomu ho konštruktéri mierne natiahli, kým jeho dĺžka je 4284 mm (+ 26 mm), šírka 1789 mm zostala rovnaká a výška 1456 mm sa zmenšila o 36 mm (v porovnaní s Golfom VII). Rázvor náprav narástol na 2636 mm (+ 16 mm).

Nové LED svetlomety IQ.Light – LED Matrix využívajú každé po 22 svietiacich diód a majú 10 osvetľovacích funkcií. Reagujú nielen na natočenie volantu, ale aj na signály z GPS a od kamery spoza čelného skla.

Líder segmentu

Volkswagen sa netají tým, že novým Golfom chce udávať trendy v celom segmente. Aj v oblasti stvárnenia interiéru, konektivity a asistenčných systémov. Kabínu auta preto vo Wolfsburgu prekopali naozaj slušne. Štandardom je 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a stredový dotykový displej, ktorý má uhlopriečku 8,25 alebo vo vyšších výbavách až 10 palcov. Prístrojový panel aj stredový displej splývajú do jedného celku, čím vzniká tzv. Innovision Cockpit. Automatická klimatizácia môže byť až trojzónová, no jej ovládanie je výlučne dotykové. Aby však konštruktéri vyhoveli údajným požiadavkám zákazníkom, prišli s riešením, kedy stačí potiahnuť prstom po lište pod stredovým displejom (zľava doprava a opačne) a hneď sa mení nastavená teplota vzduchu prúdiaceho do kabíny. Ak po lište poklopete prstom, na stredovom displeji sa hneď vyvolá menu vyhrievania sedadiel. Ako to bude fungovať v praxi a či sa na lištu trafíte aj na rozbitých cestách, ukáže až čas. Vôbec, ovládaním všetkých funkcií sa prehnala mohutná vlna digitalizácie, nechýba ani online pripojenie, možnosť značnej personalizácie displejov a hlasové ovládanie aktivované zvolaním „Ahoj Volkswagen“.

Za digitálny prístrojový štít sa už nepripláca, je štandardom všetkých verzií.

Zabudli ste? Doobjednáme

Zaujímavou novinkou súvisiacou s novou digitálnou dobou je možnosť dodatočnej aktivácie niektorých príplatkových prvkov, na ktoré ste pri kúpe a konfigurovaní auta zabudli. Jednotlivé palubné systémy sa tak už nedajú len priebežne aktualizovať, ale aj dodatočne aktivovať („We Upgrade“). Takýmto spôsobom si môžete dodatočne „kúpiť“ adaptívny tempomat ACC, asistent diaľkových svetiel Light Assist, navigáciu, App-Connect (pripojenie pre smartfón), Wireless App-Connect (bezdrôtové pripojenie iPhone), hotspot WLAN a hlasové ovládanie.

Zabudli ste si objednať adaptívny tempomat? Nevadí, dodatočne vám ho aktivujú.

Komunikujú medzi sebou

VW Golf VIII prichádza s komunikačným systémom Car2X fungujúcom v štandarde Wi-Fi p/ITS G5. Jeho podstatou je komunikácia jednotlivých áut medzi sebou (do vzdialenosti 800 m) tak, aby už dopredu vedeli, k akej prekážke, obmedzeniu či zápche sa blížia (cieľom je vyššia bezpečnosť a zabránenie nehodám). Nejde len o Golfy, štandardizovaný systém platný v Európskej únii postupne zavádzajú všetky automobilky, takže je naozaj veľký predpoklad, že v blízkej budúcnosti bude automatická komunikácia medzi autami naozaj fungovať (je to predvoj autonómnej jazdy). Nový Golf na to, každopádne, pripravený je a systém Car2X už na palube štandardne vozia všetky jeho verzie.  Asistenčný systém Travel Assist dovoľuje asistovanú jazdu (bez aktívneho ovládania riadenia, brzdy a plynu) do rýchlosti 210 km/h.

Emisná revolúcia

Najväčšou novinkou v pohonoch je príchod mild-hybridných verzií. Sú dve, trojvalcová 1.0 e-TSI (81 kW/110 k) a štvorvalcová 1.5 e-TSI (96 kW/130 k a 110 kW/150 k). Ich hybridné systémy využívajú 48 V elektrickú sieť (48 V využíva štartovací generátor spojený s motorom drážkovaným remeňom, palubná sieť pracuje s klasickým napätím 12 V), výlučne DSG prevodovky a ich najväčšou výhodou má byť vypínanie motora počas jazdy a rozšírený režim „plachtenia“. Nechýbajú ani plug-in hybridné verzie eHybrid. Tie sú dokonca dve, obidve síce kombinujú štvorvalec 1.4 TSI a elektromotor napájaný z 13 kWh batérie, no sú naladené na dva výstupné výkony. Základný eHybrid má výkon 150 kW (204 k), zatiaľ čo výkonnejší s označením GTE ponúkne až 180 kW (245 k). Úplným základom pohonu ostáva skromný benzínový trojvalec 1.0 TSI naladený na 66 kW (90 k). Nový Golf VIII však neopúšťa ani naftové motory, akurát z ponuky vypúšťa agregát 1.6 TDI a vo všetkých výkonových verziách ho nahrádza motorom 2.0 TDI Evo (85 kW/115 k a 110 kW/150 k). V priebehu roka 2020 sa v ponuke objavia aj verzie GTI, GTD, a Golf R (245 kW/333 k) s pohonom 4Motion. Automobilka nahlas hovorí aj o verziách na CNG (TGI).
 
MOTORY:
1.0 TSI (66 kW/90 k)
1.0 e-TSI (81 kW/110 k)
1.5 e-TSI (96 kW/130 k)
1.5 e-TSI (110 kW/150 k)
2.0 TDI Evo (85 kW/115 k)
2.0 TDI Evo (110 kW/150 k)
eHybrid (150 kW/204 k)
eHybrid GTE (180 kW/245 k)
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 81 obrázkov