Koncernu Volkswagen sa v roku 2020 podarilo medziročne znížiť flotilové emisie CO2 nových áut o celých 20 % na výsledných 99,8 g/km. A hoci je to o 0,5 g vyššia hodnota, než si vedenie predsavzalo, stále je to dobrý výsledok. Vzhľadom na pandémiu a prepad predajov totiž ešte v polovici roka 2020 šéf koncernu očakával konečné účtovanie emisií prekračujúce plány o celý gram. Znie to až smiešne, že? Lenže dnes sa počíta naozaj každý gram. Dôkazom je aj emisná pokuta za nadprodukciu CO2, ktorá sa pre rok 2020 vyšplhala až na 140 mil. eur. Presne toľko musí koncern odviesť do pokladnice EÚ. A presne toľko musí nejakým spôsobom dostať od zákazníkov (nielen zvýšenými cenami nových áut, ale aj pri servise, zúženej modelovej ponuke a šetrením na kvalite a konštrukcii nových áut). A aj keď to nikdy nikto nahlas neprizná, je to skrátka tak. EÚ si takto nepriamo plní pokladnicu peniazmi daňových poplatníkov a nie od automobiliek, ako by sa mohlo zdať.
V kategórii osobných áut si VW Group medziročne polepšil dokonca až o 22 %.
Covid-19 nám to celé pokazil
„Cieľ v oblasti CO2 stanovený pre rok 2020 sme minuli len tesne, plány nám zmarila pandémia Covid-19,“ hovorí generálny riaditeľ koncernu VW Herbert Diess. „Koncern VW však výrazne znížil emisie CO2 svojho nového vozového parku. Svojou e-ofenzívou k tomu prispeli najmä značky Volkswagen a Audi. Tento rok svoj cieľ už určite splníme, pretože hlavné koncernové značky uvieli na trhy svoje nové elektrické autá,“ pokračuje Diess. Nepriamo tak potvrdil, že rok 2021 sa musí niesť v znamení pretláčania predaja elektrických áut na úkor tých so spaľovacími motormi. Ako to v súčinnosti s legislatívou EÚ urobí, uvidíme. Predpokladám, že veľmi spravodlivý boj to teda nebude. Tajomstvom nie je ani to, že Volkswagen musí do roku 2030 zvýšiť celkový podiel elektrifikovaných vozidiel v rámci celého predajného mixu na 60 %.
zdroj: Autovista Group, VW AG, Mark Lines
Volkswagen sa spolieha najmä na rastúce predaje elektrifikovaných modelov (hybridy + elektromobily). Musí ich pretláčať ešte výraznejšie, než doteraz. Koncern už prezradil, že definitívne zlomil palicu nad naftovými motormi v EÚ.