Značky si podobnosťou často kradnú zákazníkov. Riešením je väčšia odlišnosť. Toto určite všetci len a len privítame.

Historicky boli na trhu automobilky, ktoré si šli vždy svoje. Spoločnosť to však neocenila. Dokázali to len jednotlivci a nadšenci. Preto sa mnohé dostali do existenčných problémov. Viaceré zanikli, alebo ich kúpili silní hráči. Jedným z najsilnejších hráčov na trhu, ktorý vždy využil príležitosť odkúpiť značku pred jej koncom, bol koncern Volkswagen. Už generácie šiel jednoduchou cestou. Jednu technológiu v inom obale a v jemných modifikáciách využíval celý koncern. Preto si viaceré značky kradnú navzájom klientelu bez toho, aby o tom vedeli. Ide predovšetkým o značky VW, Škoda a Seat. Posledné dve spomenuté sú značky, ktoré boli v minulosti primárne určené pre domáci trh. Export bol minimálny a s pôvodnou technikou by dieru do sveta nespravili.


Lenže doba sa zmenila. Všetky tri značky sa po desiatkach rokov stali veľmi populárne a zákazník sa nevie rozhodnúť. Riešením je podľa generálneho riaditeľa Matthiasa Müllera viac odlišnosti. Diferenciáciu by mali vykonať na základe prieskumu, do ktorého bude zahrnutých až 14 zákazníckych skupín. „Najdôležitejšou výzvou je dosiahnutie perfektného pokrytia trhu s jasnými územiami pre jednotlivé značky,“ povedal Müller na strategickom stretnutí so 400 manažérmi vo Wolfsburgu, ktoré sa konalo minulý týždeň.

Práve fakt, že koncern v sebe nesie viac značiek, viac kultúr, by malo byť pozitívom pre vytvorenie nových zmien. Ako to bude v budúcnosti vyzerať, nevieme. 

Popravde si neviem predstaviť, ako si to prestavujú. Jediné, čo mi napadá, je, že Seat bude vyrábať malé autá, Škoda rodinné autá pre pracujúcu triedu do veľkosti povedzme súčasnej Octavie a VW si nechá svoje postavenie. Čo myslíte vy?