Prehnané detaily vrátane veľkého zadného krídla, spojlerov či kamerového systému namiesto vonkajších spätných zrkadiel sú preč a z konceptu BYD Ocean M je rázom distingvovanejší sériový hatchback Seal 06 GT.

Nový model je postavený ma modulárnom šasi e-Platform 3.0 Evo a výsledný produkt má preklenúť medzeru medzi už i v Európe predávanom sedane Seal a menším päťdverovým hatchbackom Dolphin, ktorý je na starom kontinente v predaji od minulého roka.

Tým sme sa samozrejme prepracovali k dostupnosti práve predstavenej novinky v Európe, ktorá zatiaľ nebola oficiálne potvrdená. Mimo formálne zdroje je však export na trhy mimo Čínu hotová vec. Skloňuje sa pri tom Austrália a tiež EÚ, vrátane Británie, Nórska a ďalších bližších i vzdialenejších susedov.

Technické základy modelu Seal 06 GT boli navrhnuté veľmi podobne ako MEB Volkswagenu, takže v základe bude dostupný s pohonom zadných kolies a jedným elektromotorom s výkonom 218 koní.

Toto opäť nemáme priamo od výrobcu, BYD sa totiž snažil parametre auta ešte chvíľu držať v tajnosti. Zase ich však tradične „prefláklo“ čínske Ministerstvo priemyslu a informačných technológií v rámci prihlasovacieho homologizačného procesu.

Aj preto vieme, že druhou možnosťou bude dvojmotorový model s pohonom 4x4 a celkovým maximálnym systémovým výkonom 422 koní, s ktorým by BYD mohol konkurovať aj vrcholnému MG4 XPower naladeným na 435 koní.

Viac už o pár dní

Oficiálny debut Sealu 06 GT je naplánovaný na 30. augusta, teda už tento piatok, takže ak sa v ponuke objaví ďalšia verzia pohonu, budeme vám môcť už čoskoro prezradiť viac. Zároveň predpokladáme, že BYD potvrdí zámery s autom, pokiaľ ide o jeho vývoz a poznať budeme i prvé ceny. Na domácom čínskom trhu by malo auto stáť odhadom od 19 do 25 tisíc eur, u nás to bude nepochybne o dosť viac.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: MIIT cez Carscoops