Pred pár týždňami ešte Volkswagen hýril odvážnymi a sebavedomými víziami, v ktorých predpokladal predaj 30 000 kusov VW ID.3 už počas tohto leta. Zákazníci ochotní kupovať však musia stále čakať. Dôvodom sú veľké problémy súvisiace so softvérom auta. Hoci sú programátori koncernu v plnom nasadení, problém sa stále nedarí vyriešiť. Potvrdzujú sa tak obavy z toho, že problém bude hlbší a súvisí s nešťastným a príliš rýchlym návrhom platformy MEB.
Autá dodáme, ich funkcie „odomkneme“ neskôr
Automobilka problém priznáva, zároveň však prichádza s návrhom, ako z neho von. K prvým zákazníkom sa dostanú kusy s vypnutými vybranými funkciami a až sa problém vyrieši, budú im následne v autorizovaných servisoch „odblokované“. Volkswagen je v nepríjemnej situácii, elektrické autá totiž potrebuje predávať a pomocou nich následne znižovať flotilové emisie. Ak sa tak nestane, k stratám si môže rovno pripočítať aj navýšenie emisných pokút za nadprodukciu CO2. VW ID.3 používa softvér od niekoľkých dodávateľov, ten však medzi sebou nekomunikuje. Najväčším problémom je tak zosúladenie práce jednotlivých celkov.
Pomôže Daimler?
Koncern VW sa rozhodol spojiť sily s konkurenčným Daimlerom a spolu pracovať na riešeniach aktuálnych problémov. Spolupráca však zatiaľ nie je istá, zosúladiť totiž treba aktivity trojlístka VW-BMW-Daimler, z ktorého má každý s každým určité zmluvné záväzky a nesmú sa navzájom rušiť. Okrem programátorov sa tak pri formovaní spolupráce zapotia aj právnici. Tak či tak, VW musí aktuálne „hasiť“ najväčší problém. Ako ho nakoniec vyrieši, ukážu už najbližšie mesiace. Na predaj 30 000 VW ID.3 do leta 2020 to však zatiaľ nevyzerá.
zdroj: Reuters