Už sériová výbava naznačuje, že automobil nebude patriť k najlacnejším. Máme tu LED Matrix svetlá s 18-timi individuálnymi LED segmentami, 3D LED zadné svetlá, vyhrievaný volant, digitálny displej či 20-palcové kolesá. Za príplatok budete mať až 21-palcové disky. Svetlá výška na úrovni 17 cm by však nemala robiť problém ani pri prekonaní nejakej tej nespevnenej cesty.
Zoznam príplatkovej výbavy bude ešte bohatší. Budete si môcť dokúpiť adaptívne tlmiče DCC, AGR predné sedadlá s masážou, 12-palcový dotykový displej či Head-up displej. Pôjde tak určite o drahšiu alternatívu k bežným modelom ID.4 rodiny. S prívlastkom GTX budete mať tiež odkaz na minulé modely série GTI, GTD či GTE. Jednoducho o športovejšie ladené Volkswageny, tentokrát však s posledným prívlastkom X.
Maximálne 180 km/h
V skutočnosti by tak malo ísť o dynamické auto, parametre to len potvrdzujú. Pohon všetkých kolies, 2 elektromotory (každý na jednej náprave), kombinovaný výkon 220 kW (299 k) či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. V meste to bude ešte lepšie, udávané zrýchlenie z 0 na 60 km/h bude len 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je však elektronicky obmedzená na 180 km/h, ale k tomuto štandardu sa postupne asi prikloní viac výrobcov, ako nedávno deklarované Renaultom a Daciou. Pre doplnenie treba uvádzať fakt, že maximálny výkon môžete využiť po dobu 30 sekúnd a za predpokladu, že by mala mať batéria cez 88 % kapacity (zároveň v rozmedzí teploty batérie od 23 do 50 °C).
Dôležitou súčasťou elektromobilou sú aj batérie a nabíjanie. Pod podlahou máme 77 kWh li-ion akumulátor, ktorý by mal zabezpečiť dojazd podľa WLTP normy 480 km. Priemerná spotreba by mala byť tesne pod 20 kWh/100 km, avšak podľa normy NEDC. Realita bude asi niečo nad 20 kWh/100 km. Vodné chladenie celého „paku“, v ktorom sú batérie umiestnené, tak má pomôcť k ich lepšej životnosti. Palubná nabíjačka podporuje nabíjanie striedavým prúdom AC do 11 kW. Pre jednosmerný prúd DC je k dispozícii nabíjanie do 125 kW. VW tvrdí, že pri dostatočne výkonnej nabíjačke tak za 30 minút nabijete dojazd 300 km. Avšak samozrejme musíte prísť v presne stanovenom rozsahu nabitia akumulátora, nabíjanie nad 80 % bude výrazne pomalšie.
Zaujímavosťou je použitie zadných bubnových bŕzd, ktoré by mali byť nenáročné na údržbu. Čo si presne pod tým VW predstavuje, to netuším, kotúčové brzdy na elektrifikovaných autách sú však dnes skutočne problémom a menia sa takmer vždy z dôvodu korózie a nie z dôvodu zbrúsenia dovolenej vrstvy materiálu. Predaje nového elektrického crossoveru by mali odštartovať už v lete 2021. Napríklad na domácom nemeckom trhu by mal štartovať na cene 50 415 eur. Je to veľa, alebo málo? Vyjadrite sa v diskusii.
zdroj: VW