Základy tretieho člena elektrickej rodiny VW sú známe. Nový crossover je postavený na modulárnej platforme MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten) a dokonca ani dizajn nie veľmi originálny. Z veľkej časti vychádza z Volkswagenu ID.4. Dá sa vôbec ID.5 považovať za nezávislý model? Áno i nie.
Ak by ste si porovnali profily oboch áut, nebol by rozdiel len v zaoblení strechy a veľkosti zadného okna. Novinka je nepatrne nižšia, ale tiež o necelé dva centimetrov dlhšia. Má dĺžku 4,60 m, šírku 1,85 m, výšku 1,60 m a rázvor náprav 2,77 metra. Koeficient aerodynamického odporu? V prípade ID.5 je to 0,26 pre GTX so spojlerom platí hodnota 0,27.
Interiér „Päťky“, respektíve jej palubná doska a celá predná časť bola prakticky bez zmien prevzatá zo „Štvorky“, vzadu je však niekoľko rozdielov. Kvôli rýchlejšie klesajúcej streche majú cestujúci na zadných sedadlách o 12 mm menej miesta nad hlavami, táto zmena však nie je zásadná. V čom je teda ID.5 z podstaty iná?
Volkswagen hovorí, že to je predovšetkým software. Ten konštruktérom dovolil vyvinúť pre nový model príplatkový head-up displej s rozšírenou realitou, vylepšené bolo hlasové ovládanie, ktoré by odteraz malo byť schopné rozpoznať hovorovú reč, v online režime bude mať auto prístup ku cloudu a prostredníctvom služby We Connect Service získa posádka prístup k online dopravnému spravodajstvu, aktualizáciám mapových podkladov, informáciám o nabíjacích staniciach alebo webovému rádiu.
Pre niektorých vodičov môže byť zaujímavé i nové komunikačné rozhranie Car2X, ktoré bude schopné vymieňať si informácie s inými podobne vybavenými vozidlami na vzdialenosť 800 metrov. Obsahom správ budú dáta o potenciálne rizikových miestach, dopravných nehodách či stojacej doprave. Mimochodom, ID.5 zvládne nabíjanie výkonom 135 kW.
Ak budú mať súčasní majitelia ID.4 pocit, že ich auto bolo o vyššie spomínané vymoženosti ochudobnené, nad predajom svojho modelu premýšľať nemusia. VW sľubuje, že prostredníctvom updatu spätne vylepší v priebehu roku 2022 aj ich vozidlá. Na diaľku.
Len s väčšou kapacitou
Rozdiel medzi ID.4 a ID.5 je aj v tom, že novšie auto nebude dostupné s menším 52-kilowatthodinovým paketom lítium-iónových akumulátorov. „Päťka“ dostane výlučne väčší batériový balík s kapacitou 77 kWh. Aj preto sa dojazd dvoch základných modelov Pro a Pro Performance s pohonom len zadných kolies a jedným elektromotorom predĺžil na 520 kilometrov podľa metodiky WLTP.
Kým prvé ID.5 ponúkne 174 koní, silnejšia verzia Pro Performance bude naladená na 204 koní. Maximálna rýchlosť bude v oboch prípadoch elektronicky obmedzená na 160 km/h. Vrcholný Volkswagen ID.5 GTX dostane dva elektromotory s kombinovaným výkonom 299 koní, ktoré roztočia všetky štyri kolesá a maximálka bude posunutá na 180 km/h. Dojazd? Ten klesne na 480 kilometrov.
Nová ID.5 sa bude vyrábať v meste Zwickau, za príplatok bude dostupná s adaptívnymi tlmičmi, svetlami IQ.Light LED Matrix a veľkosť jej batožinového priestoru sa bude pohybovať od 549 do 1561 litrov. S uvedením na trh počítajte v prvom štvrťroku 2022 a v Nemecku sa hovorí o cenách začínajúcich na čiastke 47 400 eur.
zdroj: VW