Oba koncerny utrpeli najväčšie škody kvôli rozsiahlym lockdownom v Číne a nepochybne do priebežných čísiel zasiahol i konflikt na Ukrajine, Toyote sa však na rozdiel od Volkswagenu podarilo účinnejšie obmedziť škody.
Takže zatiaľ čo japonskému koncernu klesli celosvetové predaje „len“ o 5,8 percenta, nemecký konkurent musí v období od januára do apríla 2022 skloniť hlavu. Jeho dodávky nových áut zákazníkom sa totiž medziročne znížili až o 26 percent, uvádza s odvolaním na agentúru Bloomberg internetová stránka Automotive News.
Ak má VW niekde skutočné problémy, tak je to v prvom rade Čína. Na najväčšom automobilovom trhu na svete klesli za prvé štyri mesiace jeho predaje až o 30 percent a nezachránila to ani relatívne nová (v roku 2019 založená) značka Jetta (na úvodnej fotografii).
Naopak obe spoločnosti ťahajú dolu obchodné výsledky v Európe. Na starom kontinente sa v apríli medziročne znížili celkové predaje o 20,6 percenta a za prvé štyri mesiace evidujeme prepad o 14,4 percenta. Viac logicky trpelo nemecké zoskupenie, ktoré má v EÚ hlbšie zapustené korene a viac zákazníkov ako Toyota, pričom dodávateľské reťazce masívne narušila ruská agresia voči nášmu východnému susedovi a dodnes nie sú úplne napravené.
Toyote sa podarilo ukázať VW chrbát aj napriek tomu, že sa jej v apríli nepodarilo splniť produkčné ciele. Tie museli Japonci nakoniec znížiť kvôli protipandemickým opatreniam na domácom trhu i v zámorí.
zdroj: Autonews