Ochrana dospelých
Stabilný priestor pre posádku, tie najlepšie možné alebo adekvátne namerané hodnoty a je jedno, či bude náraz smerovať na auto spredu (do deformovateľnej či pevnej prekážky) alebo zboku. Prečo potom „len“ 90 percent všetkých bodov? Pri bočnom náraze na stĺp sa zistilo, že sa uvoľnil jeden z úchytov okenného airbagu. Výsledky boli síce v poriadku, ale komisári strhnutím nejakých bodov pripomenuli, že ani to by sa nemalo stávať. Navyše sa ukázalo, že Multivan má skutočne veľmi tuhú prednú časť, takže auto, ktoré do neho narazí, by nemuselo dopadnúť práve najlepšie.
Ochrana detí
Celkovo 89 percent bodov za ochranu detí môže vyzerať ako zaváhanie, ak vám ale neprekáža, že toto auto nemá na prednej sedačke systém Isofix, kľudne tú hodnotu prepíšte na 100 percent. Aj komisári Euro NCAP totiž uznávajú, že Multivan dosiahol pri nárazoch absolútne maximálny počet bodov, všetky namerané hodnoty skončili v zelenom poli a Volkswagenu tak nemali čo vytknúť.
Ochrana chodcov
Vysoká a tupá predná časť Multivanu je achillovou pätou tohto auta, pokiaľ vám teda záleží na tom, ako dopadne chodec či cyklista, ktorý sa vám nejakou nešťastnou náhodou dostane „pod kolesá“. Nárazník a predná hrana kapoty sú ešte v poriadku, ale pešiakov môžu poraniť svetlá a potom samozrejme predné stĺpiky či prechod medzi kapotou a oknom. Mierne zakopli tiež asistenčné systémy, ktoré nedokázali spoľahlivo zaregistrovať chodcov na prechode pri odbočovaní. 69 percent bodov.
Asistenčné systémy
Samotná elektronika a jej naladenie si vyslúžili 87 percent bodov, vo väčšine normovaných scenárov totiž Volkswagen predviedol stabilne dobré výsledky a zabránil nehode. Komisári dodávajú, že v niektorých situáciách môže auto zasiahnuť agresívnejšie, ani to ale nebráni tomu, aby Multivan nezískal plný počet, teda 5 hviezdičiek.
zdroj: Euro NCAP