Nemecký výrobca si okamžite uvedomil pokles predajov a reagoval zvýšením poskytovaných zliav. Na domácom trhu ponúkol priemernú zľavu 11,2 % z cenníkovej ceny.
Volkswagen registroval v októbri 25,2 % novo predaných vozidiel v EÚ. V rovnakom období minulého roka mali Nemci podiel na trhu s číslom 26,1 %. Ide teda o medziročný pokles 0,9 %. Zároveň je to prvý pokles predajov od mája. „Hlavným faktorom v spomalení predajov je pravdepodobne emisný škandál VW,“ hovorí Kristina Church a Charles Coldicott, analytici v Barclys Plc. Na druhej strane však Volkswagen strácal podiel na trhu ešte pred vypuknutím emisnej kauzy. Dieselgate celý proces len urýchlil.
Nemecký výrobca si okamžite uvedomil pokles predajov a reagoval zvýšením poskytovaných zliav. Na domácom trhu ponúkol priemernú zľavu 11,2 % z cenníkovej ceny. Vysoké zľavy pokračujú aj v novembri. Podľa analytikov Volkswagen agresívne „útočí“ na firemnú klientelu a snaží sa zmazať straty spôsobené kauzou Dieselgate.
„Značka Volkswagen je ťažko skúšaná, špeciálne divízia osobných áut. Nečelíme len problémom dieselov a CO2, ale tiež napätej situácie na svetových trhoch,“ priznáva Jurgen Stackmann, člen predstavenstva Volkswagen, ktorý je zodpovedný za predaj a marketing. „V západnej Európe sa dočasne zastavil predaj vozidiel zasiahnutých kauzou Dieselgate,“ dodáva Stakcmann.
Zdroj: inautonews