Aktualizované: Prečítajte si tiež, aké motory a technické vymoženosti mal Volkswagen pripravené pre druhú generáciu modelu Phaeton.
Nie, to skutočne nie je vtip. Volkswagen dnes predstaví druhú generáciu modelu Amarok, ale z nejakého dôvodu sa len krátko predtým rozhodol svetu odhaliť iné tajomstvo, o ktorom musela vedieť hromada ľudí pracujúcich pre koncern a predsa sa fotografie dostali von až dnes, oficiálnou cestou.
To, na čo sa pozeráte, je skutočne nový Phaeton, jeho svetová premiéra však bola naplánovaná buď na koniec roka 2016 alebo začiatkom toho nasledujúceho. Nestalo sa tak, do sériovej výroby sa táto limuzína nikdy nedostala a Wolfsburg v tlačovej správe priznáva, prečo sa tak nestalo. Tvrdí, že sa rozhodli ukončiť tento projekt kvôli orientácii na elektrickú mobilitu.
Žiadne konkrétne technické údaje automobilka neuvádza, vďaka jednej spoločnej fotografii s predchodcom ale môžeme povedať, že druhé vydanie Phaetonu určite nebolo o nič menšie ako pôvodná limuzína. Tá mala v základnom prevedení dĺžku 5055 mm, šírku 1903 mm a výšku 1450 mm, dostupná však bola i v predĺženom prevedení, ktorá mala až 5175 milimetrov.
„Auto má stále veľmi atraktívne tvary, krásne proporcie a zaujme svojou hmatateľnou vysokou kvalitou a hodnotou,“ cituje tlačová správa súčasného šéfa štylistického oddelenia automobilky Volkswagen, ktorým nie je nikto iný ako slovenský dizajnér Jozef Kabaň. Ten po krátkych zastávkach u BMW a značky Rolls-Royce nakoniec zakotvil v centrále VW.
Na spoločnej fotografii mu robia spoločnosť Marco Pavone a Tomasz Bachorski, a ak sa vám táto „nová“ interpretácia Phaetonu páči, je to práve zásluha týchto dvoch ľudí. Ten prvý je zodpovedný za návrh exteriéru auta s označením D2, druhý pre zmenu riadil tím, ktorý pracoval na interiéri.
VW dodáva, že finálnym tvarom predchádzalo výberové konanie, ktorého sa zúčastnili štyri koncepty. Auto bolo postavené na modulárnej platforme MLB s pozdĺžne uloženými motormi, možné pohonné jednotky ale koncern tiež nešpecifikuje.
zdroj: VW