Po minivanoch, trojdverových hatchbackoch a mainstreamových kupé sú cenovo dostupné kabriolety ďalšou triedou na odstrel. Dobre, Mini ešte nekončí, je potvrdená aj jeho nová generácia, ale tým sa výber zužuje prakticky už len na Mazdu MX-5. A to je roadster.
Pravdou samozrejme je, že ani otvorený T-Roc nebol úplne typický kabriolet. Má síce dvojdverovú karosériu, ale je odvodený z crossoveru a podľa Volkswagenu evidentne nešiel dosť na odbyt na to, aby si zaslúžil možnosť pokračovať aj v nasledujúcom vydaní.
Nový T-Roc dorazí v priebehu budúceho roka, bude postavený na platforme MQB Evo, ktorú využíva nový Tiguan, Passat, ale tiež chystaný modernizovaný Golf.
Ak máte radi klasické agregáty, menej dobrou správou je, že druhá generácia T-Rocu má byť posledný kompletne nový Volkswagen poháňaný spaľovacími motormi. Tak to aspoň tvrdia nemecké médiá, presnejšie povedané Automobilwoche a s ohľadom na jeho kontakty a obvyklú kvalitu informácií nemáme o tom dôvod pochybovať.
Tým hlavným dôvodom, prečo bude súčasný T-Roc zároveň posledným otvoreným Volkswagenom (teda aspoň zatiaľ), je jednoduchý. „O kabriolety má záujem len veľmi malá skupina zákazníkov,“ povedal pre Automobilwoche Kai Grunitz, šéf vývoja VW.
Kabriolety pritom majú vo VW hlbokú tradíciu siahajúcu až k prvým modelom Chrobáka. Značnú popularitu si získal tiež Golf Cabrio v mnohých generáciách, lenže kvôli crossoverom a SUV je záujem stále menší, zisk nestačí pokryť náklady na vývoj a zjavne nebodujú ani kríženci, teda auto bez strechy a so zodvihnutou karosériou i podvozkom.
zdroj: VW, Automobilwoche