Volkswagen hneď v úvode svojej tlačovej správy pripomína, že berie kritiku zo strany zákazníkov vážne. „Potreby našich klientov sú pre nás vždy prvoradé, pozorne ich počúvame a zameriavame sa na to, aby sme produkt prispôsobili ich požiadavkám,“ hovorí Imelda Labbé, členka predstavenstva Volkswagenu zodpovedná za predaj, marketing a popredajné služby.
Aj to je dôvod, prečo pripravovaný modernizovaný elektrický kompakt ID.3 príde začiatkom budúceho roka predovšetkým s kvalitnejším interiérom, ale pridá k tomu i ďalšie zmeny.
Tie vonkajšie nebudú príliš výrazné. Ako naznačujú oficiálne ilustrácie, batériový Volkswagen dostane prepracovaný predný nárazník s horizontálne orientovanými prídavnými vstupnými otvormi, ktoré by mali znížiť aerodynamický odpor okolo predných kolies tým, že vytvoria akúsi vzduchovú clonu.
V rámci faceliftu je zásah do plechovej časti karosérie pomerne neobvyklý, ale ID.3 by mala dostať novú prednú kapotu, ktorá odstráni doteraz používaný čierny pás pod čelným oknom. Táto úprava by mala novinku viac priblížiť k proporciám Golfu a potlačiť dojem, že máte pred sebou jednopriestorové auto blízke minivanom.
Zboku by malo ostať všetko pristarom, teda až na jednu výnimku. Na predných dverách sa objavia štítky signalizujúce jednotlivé varianty, teda Pro a Pro S. Na väčšine obrázkov exteriéru tento nápis chýba, ak sa ale pozorne pozriete na úvodný záber alebo jeho detail, uvidíte ho tam.
V závislosti na konkrétnej výbave budú k dispozícii tiež nové 19-palcové disky, ktoré doplnia súčasnú ponuku 18 a 20-palcových kolies, pribudnú tiež dva nové odtiene karosérie (čierna a modrá) a v zadnej časti sa rozsvietia dva elementy delených zadných svetiel umiestnené v piatych dverách, ktoré doteraz nemali žiadnu funkciu.
Viac zmien objavíte v interiéri. Čakajte mäkčené plasty namiesto tvrdých, nový tvar stredového výduchu ventilácie palubnej dosky, výplne dverí potiahnuté látkou, respektíve mikrovláknom, kontrastné prešívanie sedadiel, kvalitnejší materiál venca volantu, predovšetkým ale sériovo dodávaný 12-palcový dotykový displej, ktorý bol doteraz za príplatok.
K tomu dostanete stredovú konzolu s dvojicou držiakov na nápoje a dvomi nabíjacími konektormi s príkonom 45 W a bez doplácania by mala byť tiež dvojitá podlaha batožinového priestoru. Nemeckí kolegovia, ktorí už modernizované auto videli, hovoria, že v ID.3 stále chýba podsvietenie posuvného dotykového ovládania hlasitosti i nastavenia teploty klimatizácie. Potrebný hardware má byť k dispozícii až v priebehu roka 2023 a v modeloch ID sa objaví až s ďalšími faceliftami.
Volkswagen vyzdvihuje tiež prepracovaný software aktualizovaný bezdrôtovo, respektíve prostredníctvom internetového pripojenia a k objednávkovým položkám pribudne audiosystém Beats, pravdepodobne ten istý, ako už využíva Cupra Born.
Pokiaľ ide o pohon, na autách sa nič zásadné nemení. Auto bude mať aj naďalej elektromotor s výkonom 204 koní roztáčajúci zadné kolesá, v priebehu budúceho roka ale pribudne ostrejšia verzia ID.3 GTX s dvojicou pohonných jednotiek. A nemení sa ani kapacita 58, respektíve 77 kWh.
Volkswagen ID.3 sa v tejto chvíli vyrába v Drážďanoch a Zwickau, Nemci ale čoskoro spustia ďalšiu produkčnú linku v materskom Wolfsburgu. A cena modernizovanej verzie? Od počiatku na domácom trhu za 43 995 eur, neskôr pribudne i základná verzia pod 40 tisíc.
zdroj: Volkswagen, Auto Motor und Sport