Keď som písal test Toyoty Camry, už som mal problém nájsť aspoň troch konkurentov a chýbal medzi nimi aj jeden z najdôležitejších európskych modelov. Ak si odmyslíte nejaké skladové kusy, v čase písania toho článku totiž už Passat sedan nebol u nás k dispozícii a koncom minulého roka vypadol z ponuky aj na väčších trhoch, ako napríklad v Nemecku alebo Veľkej Británii. Volkswagen totiž nenápadne a bez fanfár ukončil jeho výrobu tesne pred Vianocami.
Nemecká prémiovka nie je konkurenciou
Nejaké limuzíny v tomto segmente samozrejme ešte ostali, Passatu však určite nebudete dávať na rovnakú úroveň nemeckej prémiovej trojky Audi A4, BMW 3 a Mercedes triedy C. Aj keď svojou veľkosťou patria do rovnakej triedy, majú úplne odlišných zákazníkov. Skutočnou konkurenciou Passatu je pochopiteľne Opel Insignia, Škoda Superb, Ford Mondeo či Renault Talisman. Alebo skôr bola?
Ako sme vás už informovali, Opel Insignia to má tiež spočítané, v ďalšej generácii by sa mal zmeniť na crossover. Rovnako zrejme odíde do zabudnutia aj Mondeo, ktoré dnes už u nás tiež nekúpite. Renault Talisman? Na ten už mnohí úplne zabudli. Takže čo reálne ostáva v strednej triedy a nepatrí k luxusnej odnoži?
Okrem kombi si ešte môžete kúpiť obe verzie Arteonu.
Zachraňujú to Peugeot, Škoda a Toyota
Stále si môžete kúpiť Peugeot 508, ktorý tu s nami určite pár rokov ešte pobudne. Ďalej je tu Škoda Superb, ktorá má prísť aj v ďalšej generácii, takže jej osud zatiaľ nikto nespečatil. Citroën ani Renault už zástupcov neplánujú, rovnako ani Fiat, Opel a Ford. Koncern síce ponúka Arteon, ide ale o liftback a nie klasický sedan a vždy bol o kus drahší. Potom je tu Camry, ktorá však ponúka jediný motor a z najdôležitejších európskych trhov už bola stiahnutá.
Passat kombi zatiaľ ostáva v predaji. Aktuálna generácia B8 prešla v roku 2019 faceliftom a tak by mal nástupca doraziť už v budúcom roku. Ako sme ale už naznačili vyššie, nečakajte sedan a bez čiastočnej elektrifikácie to tiež nepôjde.
Zdroj: Autocar