Nie je žiadnym tajomstvom, že Volkswagen už dlhší čas bojuje s problémami okolo nespoľahlivosti elektrického VW ID.3. Médiami lietajú správy o nespoľahlivom softvéri, nestabilite jednotlivých systémov, ich zlej vzájomnej komunikácii a neraz sa dokonca skloňuje aj hlbší problém súvisiaci so samotnou podvozkovou platformou MEB. Nech je však pravda akákoľvek, isté je, že ide o vážnu vec. Nástup ID.3 na trh sa totiž odkladá, čo znamená obrovský výpadok vo financiách. Nielen v súvislosti s predajom, ale aj s budúcimi výdavkami na flotilové pokuty za nadprodukciu CO2. O problémoch hlbšieho charakteru môže však nakoniec svedčiť aj ďalší čin automobilky.
Už vyrobené VW ID.3 čakajú na odstavných plochách na dokončenie. Kedy sa však dostanú k prvým zákazníkom, nie je jasné. Zaujímavé bude sledovať aj to, za akú cenu ich vlastne fabrika bude predávať.
Elektrický e-Golf žije ďalej
So začiatkom predaja modelu ID.3 sa mal totiž e-Golf vychádzajúci ešte zo siedmej generácie modelu Golf stiahnuť zo scény. Ako však vyplýva z uniknutého interného dokumentu automobilky VW (na denné svetlo sa dostal prostredníctvom požičovne elektrických áut Nextmove), výrobu elektrického modelu e-Golf fabrika nakoniec predĺžila až do novembra 2020. Potrebuje totiž predávať a práve elektrické autá sa jej v portfóliu hodia najviac. Do boja s flotilovými emisiami za rok 2020 preto stále nasadzuje menší e-Up aj e-Golf. Má to však aj výhodu, nakoľko je e-Golf už relatívne výbehový model, fabrika naň údajne začala poskytovať zaujímavé zľavy (najmä pre veľkoodberateľov). Kedy sa nakoniec podarí Volkswagenu dostať nový ID.3 reálne na trh, zatiaľ nikto netuší. A zdá sa, že to momentálne nevie ani samotná fabrika.
zdroj: Nextmove