Rozhodne nás čaká veľmi zaujímavé obdobie, kedy budú na trhu autá so spaľovacími motormi a elektromobily zvádzať o zákazníka neľútostné súboje. Situácia sa však vyostruje a naozaj dôjde k tomu, čo politici predpovedali – ceny elektromobilov a áut so spaľovacími motormi sa skutočne vyrovnajú. Akurát inak, než si mnohí predstavovali. Zásluhou dodatočných legislatívnych zásahov a potreby kybernetickej bezpečnosti ceny áut spĺňajúcich Euro 7 vyletia tak výrazne, že v niektorých prípadoch prekročia aj ceny základných elektrických verzií. Problémom je, že elektrické autá zákazníci EÚ z viacerých dôvodov stále odmietajú. VW však údajne pripravuje protiúder – vyrobí novodobého elektrického „Chrobáka“. A dokonca ho chce dostať pod cenu čínskej konkurencie.
Ľudové auto od VW posadí EÚ do elektrických áut
Automobilka VW je známa výrobou niekoľkých legendárnych modelov. Asi najznámejším z nich je Chrobák, ktorý skutočne splnil pôvodné zadanie a stal sa autom pre masy. V jeho tradícii pokračoval od roku 1974 aj VW Golf, ktorý sa však medzičasom pretransformoval na auto pre náročnejších klientov a vytvoril pod sebou priestor na menšie modely. Volkswagen sa však pripravuje na novú éru a pre ňu musí vytvoriť ďalšiu legendu – elektrickú a najmä cenovo dostupnú. Ako sa totiž ukazuje, cena bude v budúcnosti hrať omnoho dôležitejšiu úlohu, než to bolo v poslednom období. Thomas Schäfer sa nedávno vyjadril, že vstupným cenovým levelom elektromobilov novej generácie bude 20 – 25 000 eur. „Táto cena však bude s veľkou pravdepodobnosťou ešte pod úrovňou, za ktorú sa budú predávať kompaktné autá plniace emisnú normu Euro 7,“ doplnil svoj reálny pohľad na aktuálnu situáciu Schäfer.
Zdá sa, že VW pracuje na vlastnej verzii Dacie Spring. Cenovo dostupné elektrické auto chce však navrhnúť podľa vlastných kvalitatívnych štandardov.
Vedenie značky VW potvrdilo vývoj nového elektromobilu, ktorého cenu chce dostať pod 20 000 eur. A to je cena, na ktorú by sa údajne bezpečne sa dostali aj čínski konkurenti po dodatočných úpravách (aby sa mohli legálne predávať na území EÚ). VW strach z Číny rozhodne nemá. „Máme silný obchodný záujem, a preto pracujeme na projekte dostupného elektrického auta,“ povedal Schäfer. S príchodom Euro 7 do platnosti by sa na rovnakú cenu už dostal aj rovnaký model so spaľovacím motorom, takže vývoj konvenčného malého auta už nedáva žiadny zmysel. Pre agentúru Reuters sa zároveň vyjadril aj na adresu absencie 800 V architektúry v súčasnej koncernovej produkcii postavenej na platforme MEB. „Naša súčasná platforma MEB je plne konkurencieschopná. Objemovým značkám sa neoplatí investovať milióny eur len preto, aby zákazník získal počas polhodinového dobíjania pár minút k dobru, systém 800 V preto príde až s našou novou platformou SSP,“ zhrnul svoj pohľad na konkurenčný boj Schäfer.
zdroj: Reuters