Z dokumentu sa dozviete, že problémom bol švajčiarsky imobilizér Megamos Crypto. Zariadenie má zabrániť naštartovaniu motora pokiaľ nie je kľúč v aute.
Výskumníci odhalili, že automobilky ako Audi, Citroen, Fiat, Honda a Volkswagen vyrábajú autá, ktoré sú zraniteľné pre chyby bezkľúčového zapaľovania. Zariadenie, ktoré chráni auto pred ukradnutím, môže byť jednoducho vyradené z činnosti. Zlodej tak môže naštartovať a odísť.
Volkswagen nakoniec po rokoch formálnych a neformálnych rokovaní súhlasil s publikovaním štúdie, avšak v upravenej podobe. Niektoré časti z pôvodného dokumentu v nej nenájdete. Z dokumentu sa dozviete, že problémom bol švajčiarsky imobilizér Megamos Crypto. Zariadenie má zabrániť naštartovaniu motora pokiaľ nie je kľúč v aute. Vedci zistili, že je možné „odpočúvať“ komunikáciu medzi bezpečnostným systémom a kľúčom. Imobilizér Megamos Crypto majú autá aj s klasickým kľúčovým zapaľovaním, pre tieto autá je však riziko minimálne. Problémové sú autá s bezkľúčovým zapaľovaním.
Odborníci chceli správu o slabom zabezpečení publikovať už v roku 2013 na sympóziu Usenix Security vo Washingtone DC. Súd im však zverejnenie správy zakázal. Volkswagen totiž podal námietku a tvrdil, že publikovanie správy môže pomôcť v kradnutí áut najmä kriminálnym gangom. Vedci tvrdia, že si robia len svoju prácu a upozornením na vážne chyby v zabezpečení chceli len pomôcť k zvýšeniu bezpečnosti pre všetkých.
Odborníci upozornili automobilky na chybu v zabezpečení už v novembri 2012, správu chceli zverejniť až v auguste 2013. V závere štúdie sa autori pozastavujú nad tým, prečo automobilky používajú lacné riešenie, keď omnoho bezpečnejší čip zabezpečenia je len o cca 1 dolár drahší...
Zoznam zraniteľných áut je pomerne obšírny (vážne bezpečnostné riziko sa týka len áut s bezkľúčovým zapaľovaním)
Alfa Romeo 147, 156, GT
Audi A1, A2, A3, A4 (2000), A6, A8, Allroad, Cabrio, Coupe, Q7, S2, S3, S4, S6, S8, TT (2000)
Buick Regal
Cadillac CTS-V, SRX
Chevrolet Aveo, Kalos, Matiz, Nubira, Spark, Evanda, Tacuma
Citroen Jumper (2008), Relay
Daewoo Kalos, Lanos, Leganza, Matiz, Nubira, Tacuma
DAF CF, LF, XF
Ferrari California, 612 Schaglietti
Fiat Albea, Doblo, Idea, Mille, Multipla, Palio, Punto (2002), Seicento, Siena, Stilo, Ducato (2004)
Holden Barina, Frontera
Honda Accord, Civic, CR-V, FR-V, HR-V, Insight, Jazz (2002), Legend, Logo, S2000, Shuttle, Stream
Isuzu Rodeo
Iveco Eurocargo, Daily
Kia Carnival, Clarus, Pride, Shuma, Sportage
Lancia Lybra, Musa, Thesis, Y
Maserati Quattroporte
Opel Frontera Pontiac G3
Porsche 911, 968, Boxster
Seat Altea, Cordoba, Ibiza, Leon, Toledo
Skoda Fabia (2011), Felicia, Octavia, Roomster, Super, Yeti
Ssangyong Korando, Musso, Rexton Tagaz Road Partner
Volkswagen Amarok, Beetle, Bora, Caddy, Crafter, Cross Golf, Dasher, Eos, Fox, Gol, Golf (2006, 2008), Individual, Jetta, Multivan, New Beetle, Parati, Polo, Quantum, Rabbit, Saveiro, Santana, Scirocco (2011), Touran, Tiguan, Voyage, Passat (1998, 2005), Transporter
Volvo C30, S40 (2005), S60, S80, V50, V70, XC70, XC90