Volkswagen zistil, že problém so zvýšeným CO2 takmer neexistuje. Normu ma veľmi mierne prekračovať len 9 modelov, a aj to si nie sú úplne istí...

„Na základe rozsiahlych interných vyšetrovaní a kontrol merania je teraz zrejmé, že hodnoty pre takmer všetky varianty modelov korešpondujú s pôvodne stanovenými hodnotami emisií CO2. Preto tieto vozidlá môžu byť ponúkané a predávané bez akýchkoľvek obmedzení. Podozrenie, že hodnoty spotreby paliva súčasne vyrábaných vozidiel boli nezákonne pozmenené, sa nepotvrdilo. V priebehu opätovných interných meraní boli zistené malé odchýlky a to iba na 9 variantoch modelov značky Volkswagen,“ tvrdí Wolfsburg v tlačovej správe.

Emisie CO2 nesedia pri týchto modeloch:

Vozidla

Výkon

Pohon

Polo

1.0l TSI BlueMotion 70kW EU6

7-rýchlostná (DSG)

Scirocco

2.0l TDI BMT 135kW EU6

6-rýchlostná manuálna prevodovka

Jetta

1.2l TSI BMT 77kW EU6

6-rýchlostná manuálna prevodovka

Jetta

2.0l TDI BMT 81kW EU6

5-rýchlostná manuálna prevodovka

Golf Convertible

2.0l TDI BMT 81kW EU6

5-rýchlostná manuálna prevodovka

Golf

2.0l TDI BMT 110kW EU6

6-rýchlostná manuálna prevodovka

Passat Alltrack

2.0l TSI 4MOTION BMT 162kW EU6

7-rýchlostná (DSG)

Passat Variant

2.0l TDI SCR 4MOTION BMT 176kW EU6

7-rýchlostná (DSG)

Passat Variant

1.4l TSI ACT BMT 110kW EU6

6-rýchlostná manuálna prevodovka

Deväť podozrivých modelov do Vianoc premeria nezávislá skúšobňa pod dohľadom príslušných orgánov. V prípade, že bude potvrdená správnosť pôvodných hodnôt, nechystajú sa žiadne zmeny a predajcovia môžu vozidlá ponúkať aj naďalej. V prípade zistených odchýlok oproti predchádzajúcim meraniam budú nové hodnoty zanesené do tabuliek.


Spoločnosť Volkswagen predložila tieto výsledky vyšetrovacej komisii Federálnej vlády Nemecka a Spolkovému úradu pre motorovú dopravu (KBA). Wolfsburg pôvodne uviedol, že problém sa môže týkať až 800 tisíc vozidiel. V skutočnosti však ide o omnoho menšie množstvo. Odchýlky, ktoré boli zistené iba pri 9 variantoch modelov, sa priemerne rovnali niekoľkým gramom CO2. To zodpovedá zvýšenej spotrebe pri NEDC cykle v priemere o 0,1 až 0,2 litra na 100 kilometrov. Vzhľadom na ročnú produkciu približne 36.000 vozidiel tieto varianty modelov predstavujú asi len 0,5 percenta celkového objemu vozidiel značky Volkswagen.


Keďže prípadné odchýlky od skutočnosti bude Volkswagen riešiť zmenou údajov v tabuľke, nemusíme očakávať žiadnu zvolávaciu akciu. Nemci pôvodne očakávali negatívny dopad na výnosy v hodnote 2 miliárd eur, keďže však nie sú nutné žiadne technické zásahy, pôjde len o zanedbateľnú čiastku.


Zdroj: tlačová správa