Kým Toyota uvádza počty predaných áut klientom, VW sa oháňal vyrobenými počtami. Veľmi podstatný detail, ktorý ukázal, že kým Toyota nastavená na efektivitu a produktivitu vyrábala autá pre reálnych zákazníkov, VW v honbe za víťazstvami vyrábal autá na sklad, ktoré odoberali predajcovia aj bez toho, aby na ne mali reálnych záujemcov. Keďže na toto neexistuje presná medotika (komu by na čo bola?), koncern VW sa v roku 2016 prvýkrát stal najväčším výrobcom áut sveta.
Dieselgate to nezmenil, až Corona
Napriek prepuknutiu najväčšej automobilovej aféry dieselgate VW tvrdil, že je najväčší výrobca aj ďalšie roky. Toyota sa na vrchol vrátila v roku 2020. Netreba pripomínať, že minulý rok bol prvým rokom celosvetovej pandémie Covid-19. Všetkým automobilkám padli predaje nových áut. Jedným však viac (VW -14 %) iným menej (Toyota -11 %). A tak sa dekády najväčšia japonská značka znova stala najväčším výrobcom áut sveta. Nemci sa však medzičasom boria s celkom inými problémami a boj o najväčšiu značku sveta vzdali. Vraj ich už nezaujíma. "Momentálne už nie je naším cieľom byť najväčšou automobilkou sveta, čo sa objemov týka," upresnil Christian Vollmer, šéf divízie osobných áut. Potvrdil, že tento prístup vedenia bude platiť niekoľko najbližších rokov. Iný ani byť nemôže, nie je to teda zmena stratégie značky, ale uznanie reality.
VW chce predať dvojnásobný počet EV áut ako v r2020
Pochopiteľne, každá automobilka stratégiu má, resp. môže ich mať niekoľko. Cieľom VW je rozbehnúť stále problematickú elektromobilitu. Cieľom na tento rok je predať takmer pol milióna EV áut, teda 2x viac ako minulý rok. V tomto smere chce VW dorovnať Teslu, ktorá však má v tejto oblasti takmer desaťročný náskok a ohromnú fanúšikovskú základňu. Druhou kľúčovou stratégiou pre koncern VW je zisk a efektivita výroby. Prvky ktoré (prekvapivo pre súkromnú, nie štátnu firmu) mali byť v top3 od nepamäti. Minulý rok vraj VW preinvestoval do nových technológií 2,7 miliardy €. Od leta 2021 chce spustiť online predaj áut (Tesla ho má už celé roky), a zároveň chce rozbehnúť projekt predplatného - teda online nákupu a aktivácie jednotlivých funkcií auta, ktoré nepotrebujete po celý rok. Ako sa táto netradičná služba či možnosť uchytí, sme sami veľmi zvedaví.