Označenie R 400 nehovorí o ničom inom, ako o výkone, ktorý pod kapotu dostali konštruktéri z Wolfsburgu. Celých 400 "pferdstarke", teda koní, a k tomu 450 Nm krútiaceho momentu je slušná porcia pre 1420 kg vážiaci hatchback. V porovnaní so sedmičkovou generáciou Golfu R je to nárast na výkone o 73 kW a 70 Nm. Motor je 2,0-litrový prepĺňaný štvorvalec, ktorý je podľa automobilky odvodený z WRC-čkového Pola, no nevieme či sa nejedná len o marketing. Každopádne s pohonom všetkých kolies 4MOTION a šesťstupňovou prevodovkou DSG tak dokáže tento upravený Golf akcelerovať na stovku za 3,9 sekúnd, čo je o celú sekundu rýchlejšie než obyčajné R-ko. Narástla i maximálna rýchlosť na nemeckých 280 km/h.
Hmotnosť 1420 kg je rovnaká ako u Golfu R, no auto je širšie o 20 mm na oboch stranách. Agresívnejší výraz dokreslujú i 19-palcové pneumatiky 235/35 R19 a karbónové lízatko a bočné prahy. Príjemne pôsobí auto i v interiéri, kde každého musia nadchnúť parádne športové sedadlá potiahnuté Alcantarou s citrónovo žltým lemovaním. Nech sa vám akokoľvek tento Golf R 400 páči, zatlačte slzičku, pretože neplánujú tento koncept vyrábať. Ale... veď uvidíme ;)