Podľa špecializovaného servera car-recalls.eu sa najnovšia zvolávacia akcia týka len najnovších motorov 1.5 TSI EA211 Evo vo výkonových verziách 110 kW (150 k) s alternátormi 180 A vyrobených v období máj až jún 2019. Práve pri nich sa totiž môže stať, že môžu vo fáze zohrievania emisných systémov (tesne po naštartovaní) až príliš "vynechávať", čo môže v kombinácii s alternátorom 180 A v ojedinelých prípadoch viesť k „zdochnutiu“ motora pri rozjazde. Server kfz-rueckrufe.de pridáva informáciu, že sa to celosvetovo týka 17 000 kusov vozidiel Škoda, 8000 SEATov a rovnakého počtu vozidiel Volkswagen. Majitelia dotknutých vozidiel by mali byť kontaktovaní priamo automobilkou a vyzvaní, aby vozidlo pristavili do servisu.
Kódy zvolávacej akcie sú:
Škoda 24EV (Karoq, Superb, Kodiaq)
VW 24ER (Arteon, Passat, Tiguan, Touran)
SEAT 24EP (Ateca, Tarraco)
Úvodná fáza zohrievania a riadených výpadkov zapaľovania motora 1.5 TSI by mala trvať približne minútu (podľa vonkajšej teploty), potom už motor funguje štandardne.
Majitelia 1.5 TSI sa sťažujú už dlhšie
Na zvláštne správanie sa motorov 1.5 TSI upozorňujú ich majitelia už dlhšie. Fabrika preto reaguje a postupne pripravuje opravný softvér pre všetky jeho dotknuté verzie. Nejde však o zvolávaciu akciu, ale len servisnú, kedy nie je úprava a prepis softvéru povinná a nemá žiadny dôsledok na emisnú bilanciu motora. Ide o to, že riadiace jednotky motorov tesne po studenom štarte upravujú nastavenie predstihu (a iných, bližšie nešpecifikovaných parametrov), ktorých úlohou je čo najrýchlejší ohrev katalyzátorov a všetkých výfukových filtrov na prevádzkovú teplotu. Počas tejto fázy dochádza zámerne k nepravidelný zápalom a zníženiu efektivity motora, ktorá spôsobuje viac odpadového tepla potrebného na spomínaný ohrev. Nižšia efektivita znamená viac tepla a menej práce, čo sa môže za určitých podmienok prejaviť jemným trhaním, výpadkami ťahu a poklesom krútiaceho momentu. Pri najnovších špecifikáciách s časticovým filtrom musí byť fáza zohrievania ešte dlhšia (aby sa zohrial aj filter GPF). Automobilka preto pripravuje nový softvér pre každú verziu motora 1.5 TSI (postupne), ktorý tento jav aspoň čiastočne eliminuje (aj s novým softvérom však musí za každých okolností plniť emisné normy). Podľa koncernu VW uvedené správanie motorov nemá vplyv na ich prevádzkové, výkonnostné ani emisné parametre. Uvedená fáza zohrievania údajne trvá približne minútu, potom už motor pracuje podľa štandardných inštrukcií riadiacej jednotky.