„Chcem prijať nejakého ekologického aktivistu. Máme toľko nápadov, ich realizácia však v našej veľkej organizácii trvá príliš dlho,“ posťažoval sa pred redaktormi magazínu Financial Times šéf koncernu Volkswagen, Herbert Diess. Zároveň dodal, že práve pre takéto účely potrebuje vo firme niekoho agresívneho a veľmi akčného, kto bude v koncerne presadzovať nové ekologické riešenia.
Jeden z nás
Volkswagen síce vyvíja veľké aktivity na poli ekológie a zavádzania elektrických áut do praxe, zároveň však patrí medzi najväčších producentov crossoverov a vozidiel SUV, ktoré vyvolávajú medzi mladými ekologickými aktivistami vlnu hnevu a nevôle. A tú už treba údajne brať vážne. Práve pozícia koncernového ekologického aktivistu by mala byť akousi „nárazníkovou“ zónou medzi členmi súčasných ekologických hnutí a vedením koncernu.
Prechádzame k elektromobilom, ale pomaly
Pomalý prechod od produkcie SUV k elektrickým autám leží Diessovi v žalúdku už dlhší čas. Priznal to aj pre Financial Times: „Sme až príliš pomalí a nepružní, potrebujeme viac vnútorných aktivít. Rýchlejší prechod k elektromobilom je príležitosť k rastu.“
Koncernu VW ekologickí aktivisti vyčítajú najmä to, že stále vyrábajú veľké počty SUV a len pomaly do života presadzujú elektromobily.
Motiváciou k vytvoreniu pozície ekologického aktivistu bola spoločnosť Siemens, ktorá sa pokúsila situáciu okolo mladých rozhorčených ekologických aktivistov upokojiť tým, že ponúkla miesto v dozornej rade aktivistke Luise Neubauerovej, ktorá je vedúcou osobnosťou globálneho študentského hnutia za ochranu klímy planéty. Tá to však odmietla. Volkswagen teraz volí podobnú taktiku. Či úspešne, ukáže až čas.