Kontroverzný vzhľad sa nemusí páčiť každému.
Šťastným novým majiteľom je Dr. Christian Malorny, ktorý žije v Berlíne. Vozidlo ho oslovilo už v jeho počiatkoch. Pre svoje auto si zvolil lak vo farbe Oryx White spolu s farebnou kombináciou interiéru Titan Black a Pearl Gray.
Ešte minulého roku VW tvrdil, že XL1 predávať nebude. Zákazníci sa k nej mali dostať jedine formou operatívneho lízingu. Automobilka si takto chcela zabezpečiť, aby sa hybrid po rokoch používania vrátil „domov“ a priniesol množstvo cenných informácií. Zveličene môžeme povedať, že VW plánoval XL1 testovať na ľuďoch.
Napriek tomu, že XL1 v realite spotrebu 0,9 l/100 km nedosahuje, ide o veľmi úsporné auto. Cena 110 tisíc eur sa mi však zdá príliš vysoká.
V tomto prípade však došlo k samotnému predaju (aj keď niektoré zdroje uvádzajú opak). Nový a prvý majiteľ za svoje vozidlo údajne zaplatil 110 tisíc €.
Ako všetci dobre vieme, tak XL1 je hybrid, ktorý pre svoje fungovanie využíva 0,8 litrový motor TDI v spojení s elektromotorom. Spaľovací motor produkuje výkon 35 kW (47 k). Elektromotor pridáva ďalších 20 kW (27 k). Dvojsedadlové vozidlo je spriahnuté 7 stupňovou DSG prevodovkou. Jeho hmotnosť predstavuje len 795 kg. Vďaka nej a aerodynamickej karosérii s koeficientom odporu vzduchu len 0,189 zvládne v elektrickom režime prejsť 50 km. Jeho parametre však nie sú nijak oslnivé. Z 0 na 100 km/h hybrid potrebuje 12,7 sekundy. Maximálka je v tomto prípade 160 km/h. Tabuľková spotreba 0,9 l/100 km reálna nie je. V skutočnosti potrebuje približne ešte o polovicu viac.
Zdroj: carscoops.com
Prečítajte si aj: Ferrari v tichosti doručilo prvé LaFerrari zákazníkom