XR1 vyzerá trochu lepšie ako jej predchodca. Dokonca aj jazdné výkonu sú zaujímavejšie. Dostane sa však do výroby?
Nový koncept má výkon 162 kW (220 k) spolu s krútiacim momentom 350 Nm. XR1 zrýchli na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximálne dosiahne rýchlosť 305 km/h. Spotreba je však absolútne šokujúca. Ostala rovnaká, ako v prípade hybridnej XL1. To znamená, že koncept údajne dokáže jazdiť s priemernou spotrebou 4 l/100 km. Tomu jednoducho neverím. XR1 možno dokáže túto spotrebu dosiahnuť v laboratórnych podmienkach. V reálnom svete by toto číslo bolo dosiahnuteľné len veľmi ťažko.
Motor z Golfu GTI a dobrá aerodynamika sľubujú naozaj nižšiu spotrebu, no 4 l/100 km je podľa mňa trochu prehnaný údaj. Prijali by ste napriek tomu XR1 vo svojej garáži?
Takto vyzerá pôvodný hybrid XL1.
XR1 bude v porovnaní s hybridným konceptom o niečo širšia a dlhšia. Pred zadnú nápravu sa musel zmestiť dvojlitrový motor spolu s dvojspojkovou prevodovkou. Nový koncept bude o 100 kg ľahší, pretože nepotrebuje voziť elektromotor, akumulátory a ťažký naftový dvojliter. To znamená, že XR1 bude vážiť okolo 700 kg.
Stále však hrozí, že VW pošle túto majú príšeru aj do sériovej výroby. Kvôli cene však príde o zakrytovanie zadných 17 palcových kolies, ktoré nebudú vyrobené z magnéria, ale z obyčajného hliníku. Koncept nedostane ani karbón- keramické brzdy. XR1 si však zachová svoje výklopné dvere a kamery namiesto spätných zrkadiel. Ak by teda koncept išiel naozaj do sériovej výroby, jeho cenovka by sa pohybovala okolo 46 000 €.
Zdroj: carmagazine.co.uk
Prečítajte si aj: Volvo už nepotrebuje čiary, aby dokázalo rozoznať koniec cesty