Za zvyšovanie výbavy čiastočne môže aj Európska únia. Vďaka nej máme v nových autách povinne ABS a ESP.
Na Slovensku a ani v Česku už takmer nekúpite auto bez airbagu. Ich podiel na trhu je len 6% resp. 5%. V Rusku je situácia o niečo odlišnejšia. Miestni výrobcovia stále ponúkajú v rámci nízkej ceny autá bez airbagu. To sa následne odzrkadlí aj v autobazároch.
V roku 2008 bolo na našom trhu údajne len 50% áut vybavených ABS. Systém ESP malo len menej ako 1% všetkých automobilov. V roku 2013 jazdí po Slovensku a Rusku 80% áut s ABS. Stabilizačný systém je súčasťou výbavy v 29% prípadov.
Kým niekedy boli prvkom štandardnej výbavy bezpečnostné pásy a autorádio, dnes je to klimatizácia, ABS, ESP, parkovacie cenzory a podobne.
V autách chceme minimálne manuálnu klimatizáciu. Potiť sa už nechce takmer nikto.
Rastúcu popularitu majú prvky ako tempomat, parkovacie senzory alebo navigácia. Každé desiate auto má zabudovanú navigáciu. V Rusku je toto číslo menšie, pretože kompletné mapové podklady pre túto krajinu automobilkám chýbajú.
V rámci klimatizácie vyhráva Rusko, kde až 86% všetkých áut má túto vymoženosť. V Česku je klimatizácia samozrejmosťou v 77% prípadov. Na Slovensku je to ešte o 1% horšie. Slováci ani Česi si nepotrpia na vyhrievané sedadlá. Týmto prvkom je u nás vybavených 20% áut, v Rusku až 60%.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Senzácia! Matej Homola na Salzburgringu vyhral ďalšie kolo pretekov ETCC