Hypersportovy chodec
04.08.19 14:38
E
@TakjaA predsa dam este k tej "novej generacii" baterii v Tesle Model 3. Pozrime sa na prakticke moznosti. Auto ma deklarovanych 470koni, tvrdis, ze po nejakom case sa zredukuje vykon na 300koni. Nejazdil som s tym, ale je jedno video, ktore podava aku taku informaciu. https://www.youtube.com/watch?v=B4oeV0Cgyk0
Po 9:00 minute videa auto ide maximalne 227km/h, a to neslo ani 5 minut na plne gule. 227km/h maximalka zodpoveda autu povedzme s 200konami (ani nie, ale uznavam, ze dynamika 200-230km/h je asi ako u 200 konoveho auta).
Po 17:00 minute (okrem toho, ze sa mu cely cas trasie auto a nakoniec vypadne aj senzor tlaku gum) ma dalsie zredukovanie vykonu a vidno, ze aj ked chvilu prida plny plyn, tak nad 200km/h rastie rychlost velmi pomaly.
Takze takejto dynamiky je schopna nova generacia baterii. Dokaze dodavat dlhodobo vykon, ktory udrzi auto pri rychlosti mozno 210km/h. To zodpoveda asi 130-150konom u konvencneho auta. Uznavam, ze dynamika 100-200km/h bude lepsie ako u 150konoveho auta, tak budme ferovy a prirovnajme to ku 200konovemu palivovemu autu. Po asi 15tich minutach dynamickej, no nie sportovej, jazdy.
Toto dokaze nova generacia baterii, ku ktorej mate v manuali prilohu s volakym datami. Vies, na auto, ktore mi je predane ako 470konove, je toto prachbiedny vykon. Za cenu performance verzie modelu 3 sa da kupit diesel, ktory da hocikedy a pokym mu nepride palivo 250km/h a dynamiku, ktorej sa model 3 bude vediet drzat iba do 100km/h. S ekonomikou jazdy, ktora ani priemerne zarabajuceho cloveka nezrujnuje.
Mimochodom pri style jazdy, ktory predviedol Bjorn, co je dynamicke, no nie rychle, vozenie na nemeckej dialnici, sa ukazuje dojazd asi 130km. Ak zoberiem 16 litrovu spotrebu sedanu pri 200km/h u trojlitroveho diesla, tak bude dojazd aj stvornasobny. Tym nechcem povedat, ze Tesla model 3 performance ma nepouzitelny dojazd. To nie. Ale nepredstavuje nahradu konvencneho auta. Ani z hladiska dlhodobej dynamiky, ani z hladiska dojazdu. Ten medzigeneracny krok v oblasti vyvoja baterii je citelny. Model S sa prehrieval este rychlejsie a rychlost zredukoval na 190km/h, co bola tragedia pre auto, co stoji 100 tisic a tvari sa, ze ma 600koni. Model 3 je na tom uz akceptovatelnejsie. Ale bude treba este niekolko novych generacnych zlepseni, aby sme mohli realne hovorit o pouziti bez obmedzeni.
Dolezita myslienka na zaver. V momente, ked zacnes spochybnovat, ze kto uz len potrebuje jazdit viac ako 200km/h, spochybnujes celu vyhodu elektromobilov a ich deklarovanej dynamiky, respektive ekonomicnosti. Pretoze ak odmyslime tych papierovych 470koni, tak namiesto modelu 3 si viem kupit auto za polovicnu cenu, pricom ta delta v cene 25 tisic Euro sa mi nikdy nevrati. Nikdy.
Odpovedať