Mercedes S 63 AMG nie je len pekný ale aj rýchly, s 5,5 litrovým biturbo V8 zrýchli za stovku za 3,9 sekundy.
AMG musí byť rýchle, ani S 63 AMG nie je výnimkou. Pod dlhú prednú kapotu umiestnili majstrovské dielo, 5,5 litrový dvoma turbami prepĺňaný V8. Nemci si potrpia na kvalitu a AMG obzvlášť, za stavbu motora je vždy zodpovedný jeden mechanik, ktorého podpis nájdeme na plakete motora. V8 vyladili na 430 kW (585 k) a 900 Nm. Podľa NEJC (nový európske jazdný cyklus) spotrebuje len 10,1 l na 100 km a s prehľadom spĺňa emisnú normu Euro6.
5,5 litrový biturbo V8 produkuje 585 koní
Silný motor V8 výborne dopĺňa 7-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT. Vodič si môže zvoliť jeden z troch režimov jazdy: C – Controlled Efficiency, S – Sport a M – Manual. Prevodovka prenáša silu motora na zadné kolesá, no na želanie môžu auto vybaviť aj pohonom všetkých kolies AMG 4Matic. V rámci ekológie nesmie chýbať ani štart-stop systém.
Aj vďaka hliníkovej karosérii znížili hmotnosť o 65 kg
Ak sa zákazník rozhodne pre pohon AMG 4Matic, veľkému kupé namontujú vzduchové odpruženie Airmatic s adaptívnymi tlmičmi ADS Plus. Pre pohon všetkých kolies prepracovali aj kinematiku prednej nápravy, zvýšili odklony predných kolies a použili tuhší stabilizátor. Vzadu použili tuhšie uloženie nápravnice. S 63 AMG so zadným pohonom ponúkajú so systémom Magic Body Control (áno, to je tá sliepka). Systém stereokamerou skenuje nerovnosti na vozovke a pripravuje podvozok na situáciu. AMG vybavilo auto aj systémom nakláňania do zákrut. S 63 AMG sa pri prejazde položí do zákruty podobne ako motorkár alebo lyžiar. Vozidlo sa v zlomku sekundy nakloní až o 2,5 stupňa a vodič má pocit, že prechádza klopenou zákrutou. Zapnutú funkciu nakláňania využijete v intervale 30 až 180 km/h.
Mercedes S 63 AMG s exkluzívnymi 20-palcovými diskami AMG
Aby vysoký výkon a športovo ladený podvozok dokázali ešte lepšie plniť svoje poslanie, AMG pomocou koncepcie Lightweight Performance znížilo hmotnosť o 65 kg. Použili hliníkovú karosériu, ľahkú Lítium-iónovú batériu a znížili hmotnosť neodpružených častí, ktorú majú významný vplyv na dynamiku vozidla a manévrovanie. Sériovo na S 63 AMG montujú kované disky s 8,5 x 19 vpredu a 9,5 x 19 vzadu s pneumatikami 255/45 R19 resp. 285/40 R19. Na želanie môžete mať kované 10-lúčové disky z AMG Performance Studia s rozmermi 8,5 x 20 vpredu a 9,5 x 20 vzadu s pneumatikami 255/40 R20 resp. 285/25 R20. Do výbavy na želanie zahrnuli aj kompozitnú brzdovú sústavu, ktorá je o 20% ľahšia ako štandardná a zvládne aj tvrdú nakladačku na okruhu bez vädnutia. Nízka hmotnosť, silný V8 motor sa podpísali na zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré S 63 AMG zvládne za 3,9 sekundy. Topspeed elektronicky obmedzili na 250 km/h.
Kupé Mercedes triedy S vyzerá veľmi dobre, v AMG vylepšili len niekoľko detailov pre dokonalý dojem. Prednej časti dominuje maska chladiča AMG Twin-blade. Pod ňu umiestnili tzv. A-Wing, ktorý potiahli cez celú šírku predného spojlera. V zadnej časti priťahuje pohľady lesklý čierny difúzor so strieborným odkazom na A-Wing a dvojitými koncovkami výfuku. Ešte pár emblémov AMG a V8 Biturbo a hotovo.
V interiéri na prvý pohľad zaujme prístrojová doska. Konštruktéri mávli rukou na štandardným riešením a vydali sa modernou cestou. Do prístrojovky zakomponovali TFT displej s vysokým rozlíšením, pomocou ktorého zobrazujú dva animované budíky a informácie potrebné k jazde. Displej informačného systému umiestnili hneď vedľa. Interiéru dominuje koža napa a karbón. Posádku posadia do novo navrhnutých športových sedadiel AMG.
Mercedes uvedie S 63 AMG na trh v septembri s pohonom 4Matic, ako aj so zadným pohonom.
Zdroj: tlačová správa