Okrem spomínaných zmien v oblasti plug-in hybridov, kde sa pod prednú kapotu „nasťahuje“ aj 6-valcový zážihový motor vo verzii 545e, ma zaujala v interných informáciách ďalšia vcelku podstatná novinka, ktorá asi väčšinu zákazníkov aj tak nebude veľmi trápiť.
Podľa predajov je totiž jasné, že xDrive jasne dominuje nad pohonom zadných kolies. A tak sa nemusíme čudovať tomu, že na niektorých trhoch vypadnú z ponuky posledné 6-valcové motory s pohonom zadných kolies, model 530d a 540i. Áno, verzie budú ďalej k dispozícii, ale už len s pohonom xDrive. Či sa to bude týkať všetkých trhov, to sa dozvieme pri svetovej premiére.
Ak by to tak bolo, BMW 5 s pohonom zadných kolies bude už len so 4-valcovými motormi. Samozrejme, už teraz predaj xDrive prevyšoval zadný pohon, menej modelov v ponuke pritom aj zlacňuje náklady na homologizáciu.
Do ponuky sa dostávajú okrem modrých aj červené brzdové strmene v príplatkoch pre M Sport paket. Do ponuky sa dostanú aj laserové svetlá, donedávna dostupné len pre vrcholnú verziu M5. Práve tá príde aj s ďalšou novinkou.
M5 s vyšším výkonom?
Tou má byť zvýšenie maximálneho výkonu pri verzii Competition na 478 kW (650 k), čo je o 18 kW (25 k) viac. Hodnota krútiaceho momentu má byť stále rovnaká, teda 750 Nm. Tak isto zrýchlenie by sa nemalo zlepšiť voči doteraz udávaných 3,3 sekundy (pre Competition). Presné špecifikácie sa dozvieme po oficiálnej premiére, ktorá bude už onedlho.