Za 3 roky Európa zhĺtla viac ako 25 000 kusov
Od predstavenia prvého skutočného hothatchu značky Hyundai v roku 2017 sa v Európe predalo už viac ako 25 000 kusov. Mimoriadne vydarený hot hatch získal množstvo ocenení, vrátane ocenenia Športové vozidlo roka 2018. Modely Hyundai N inšpirovali aj komunitu fanúšikov známu ako N-tuziasti. Nový model i30 N stavia na úspechu predchodcu. S viacerými úpravami dizajnu a jazdných vlastností sa do výbavy dostalo aj viac ľahkých materiálov, čo sa odzrkadlilo aj na lepšej ovládateľnosti a vyššej obratnosti vozidla.
Vylepšený motor má 280 koní a 392 Nm
V rámci balíka Performance Package poskytuje motor výkon 206 kW (280 k). Oproti pôvodnému modelu i30 N ide o nárast výkonu o 4 kW (5 k) a na výber sú prevodovky 6 MT alebo N DCT. Maximálny krútiaci moment verzie Performance Package vzrástol o 39 Nm na 392 Nm. Motor poskytuje lepšie reakcie a intenzívnejšie zrýchlenie pre viac zábavy na cestách aj na trati. Motor s plochou výkonovou krivkou sa vyznačuje tým, že viac krútiaceho momentu a výkonu dodáva pri nižších otáčkach, a tak pri každodenných jazdných situáciách využíva viac z potenciálu motora. Nový model i30 N dosahuje maximálny krútiaci moment v rozpätí medzi 1 950 až 4 600 ot./min. a maximálny výkon pri 5 200 ot./min. Vďaka tomu je zrýchľovanie v pásme stredných a vysokých otáčok lepšie a konštantne vysoký výkon je k dispozícii v rôznych podmienkach.
Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h a nový model i30 N s balíkom Performance Package zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, čo oproti predchádzajúcemu modelu predstavuje zlepšenie o 0,2 sekundy, resp. o 3%. Nový Hyundai i30 N je tiež vybavený paletou vysokovýkonných funkcií a prvkov vrátane ako sú automatický medziplyn Rev Matching, asistent rozjazdu Launch Control, zadná priečna výstuha a pod.
Modernizovaný model Hyundai i30 N ponúka 7 farieb exteriéru: modrá Performance Blue, biela Polar White, červená Engine Red, červená Sunset Red, sivá Shadow Gray, tmavosivá Dark Knight, čierna Phantom Black.
Aj nový Hyundai i30 N bude dostupný ako hatchback a fastback
„Najmä nový dizajn, nové kolesá, N Light Seats a nová osemstupňová dvojspojková prevodovka mokrého typu robia zážitok z Hyundai N športovejším a pohodlnejším.” povedal Thomas Schemera, výkonný viceprezident a šéf produktovej divízie v spoločnosti Hyundai Motor.
Medzi ďalšie dizajnové vylepšenia patria napríklad aj nové LED svetlomety s denným svietením (DRLs) v tvare „V“. Okrem toho, vonkajšie rohy blatníkov dostali aerodynamické lišty, ktoré vytvárajú aerodynamickú clonu, aby sa upravil tok vzduchu a zmenšili sa turbulencie v blatníkoch.
Kým vo verzii fastback N sa dizajn zadnej časti nezmenil, v hatchbacku sa o prítlačnú silu a rovnováhu postará rozmerný spojler s nezameniteľným trojuholníkovým brzdovým svetlom, zatiaľ čo zadné svetlá obohatila LED technológia s novým svetelným podpisom. Vzhľad výsostne vysoko výkonného modelu i30 N dotvára dvojica veľkých koncoviek výfukového potrubia zakomponovaná do difúzora v spodnej časti nárazníka.
19" disky sú každý ľahší o 3,5 kila a väčšie predné brzdy
Nové 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin vážia dovedna o 14,4 kg menej ako štandardne dodávané 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Ich matná tmavá sivá farba vytvára kontrast k červeným N brzdovým strmeňom s logom N a podčiarkuje športové naladenie vozidla. Nový model i30 N s balíkom Performance Package dostal aj vysoko výkonné pneumatiky Pirelli P-Zero vyvinuté špeciálne pre model i30 N. Štandardná verzia využíva pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Predné brzdy verzie Performance Package dostali zväčšené kotúče. Ich priemer vzrástol z 345 mm na 360 mm, čo prinieslo lepšie brzdné výkony.
Nový Hyundai i30 N má v oboch karosárskych verziách kovové športové pedále a modré prešívanie Performance Blue. Novinkou tohto modelu sú aj bezpečnostné pásy s modrým prešívaním s prvkami Performance Blue. Do nového modelu i30 N sa dodávajú aj vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant.
Odľahčené sedadlá N Light Seats
Po prvý raz prichádza nový model i30 N s možnosťou N Light Seats, čo sú odľahčené, vysoko výkonné predné sedadlá. Tieto výnimočne navrhnuté jednodielne vysoko výkonné športové sedadlá sú o 2,2 kg ľahšie ako štandardne dodávané sedadlá. Výrazné bočnice poskytujú vynikajúcu bočnú oporu. Odľahčené sedadlá N Light Seats sú potiahnuté prémiovou kožou a alkantarou, dodávajú sa s modrým prešívaním Performance Blue a s logom N na zabudovanej opierke hlavy, čo zvyšuje pocit vysokej kvality.
8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT
Na chladenie spojok využíva olejový kúpeľ. Vzniká tak menšie trenie, čo umožňuje preniesť cez prevodovku viac krútiaceho momentu. Bola vytvorená tak, aby poskytla zážitok z manuálnej prevodovky s komfortom automatickej prevodovky. Vodiči si môžu vybrať aj manuálne radenie používaním páčok pod volantom alebo prostredníctvom voliča prevodovky. Ak sa vodič rozhodne pre radenie prostredníctvom voliča, ten poskytne športovú logiku radenia: na radenie smerom nadol sa radí potlačením dopredu, smerom nahor potiahne dozadu.
3 nové funkcie N Performance - N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift
N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky, čím prinesie výkon, ktorý vodičovi zaručene vyčarí úsmev na tvári. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.
N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. To vyvolá „push-feel“ efekt a umocní zábavu z jazdy.
N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu, a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári.
N Grin Control System
Rovnako ako predchádzajúca generácia modelu i30 N, režim radenia N Grin Control System poskytuje vodičovi možnosť výberu medzi piatimi rôznymi jazdnými režimami: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jazdné režimy v závislosti od rôznych jazdných podmienok upravujú reakcie motora, tlmičov, elektronického stabilizačného systému ESC, elektronického samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential, zvuku výfuku, volantu a prevodovky, aby ich prispôsobili rôznym podmienkam jazdenia. V režime N Custom si môže vodič vytvoriť vlastné nastavenie jednotlivých súčastí spomedzi režimov Eco, Normal, Sport a Sport+, aby presne vyhovovali jeho požiadavkám a aktuálnym podmienkam na ceste.
Zdroj info a foto: Hyundai Slovensko