Hmotnosť cez 2 tony?
Nové C 63 bude mať pod kapotou motor z A 45 S, teda najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvorvalec na svete. Dvojliter s označením M139 sa v prípade „Céčka“ dočká niekoľkých úprav. Bude uložený pozdĺžne a dostane elektrické turbodúchadlo z hyperšportu AMG One.
Sám o sebe tak vyprodukuje 330 kW, teda 449 koní. Aby napravil stratu štyroch valcov, zadný elektromotor dokáže po dobu 10 sekúnd produkovať 150 kW (204 koní) a 320 Nm. V tomto režime tak C 63 AMG atakuje hranicu 640 koní. Elektromotor v bežnom režime dokáže poskytovať výkon 70 kW, inak povedané 95 koní. Potom je tu ešte asistenčný štartér generátor spojený so štvorvalcom remeňom, ktorý sa bude starať o plynulú aktiváciu spaľovacieho motora.
Kvôli prítomnosti 6,1-kWh lítium-iónovej batérie a 2-stupňovej prevodovky pre elektromotor vám musí byť jasné, že najväčším nepriateľom nového C 63 bude hmotnosť. Ak sa nové BMW M3 pohybuje na úrovni 1,8 tony, v prípade Mercedesu pravdepodobne hovoríme o viac ako dvoch tonách. A to je na automobil strednej triedy naozaj veľmi veľa. Aby si šofér dokázal s výkonom a váhou lepšie poradiť, C 63 bude dostupné už iba s pohonom všetkých štyroch kolies. Šprint na 100 km/h by malo zvládať pod 3,5 sekundy. Akokoľvek bude nové AMG rýchle v priamke, veľmi som zvedavý, ako sa mu bude dariť v zákrutách.
Zdroj: motor1.com
Foto: CarSpyMedia