Návrh Európskej Komisie je zakázať evidenciu nových mestských autobusov s akýmikoľvek výfukovými plynmi od roku 2030 a predkladajú návrh na dočasnú výnimku pre autobusy na biometán do roku 2035, no s dôraznými požiadavkami.
Zástanci návrhu Európskej Komisie sú za to, aby sa od roku 2030 povolila evidencia iba nových mestských autobusov bez emisií a predkladajú návrh na dočasnú výnimku (až do roku 2035) pre mestské autobusy na biometán za prísnych okolností. Spravodajca Bas Eickhout (Zelení/EFA, NL) povedal: „Zmena na nákladné vozidlá a autobusy bez emisií nie je len zásadná pre dosiahnutie našich klimatických cieľov, ale aj kľúčová pre čistejšiu atmosféru v našich mestách. Zavádzame jasnosť pre jedno z kľúčových priemyselných odvetví v Európe a poskytujeme jasný impulz pre investície do elektrifikácie a vodíka. Opierame sa o návrh Komisie rozšírením jeho platnosti a upravením niektorých cieľov a referenčných hodnôt tak, aby sme sa prispôsobili realite, keďže premena prebieha rýchlejšie, než sa predpokladalo.“
Slovenský Europoslanec Eugen Jurzyca má na vec triezvy a zásadne rozumnejší pohľad. Tvrdí, že vyradenie 10 % najstarších áut z ciest by bolo efektívnejšie ako plošne sprísňovanie emisných noriem, ktoré EK a EP navrhujú.
Zdroj: Euractiv.sk