„Áno Renault má rekord, ale s veľmi odlišným autom oproti nášmu. Ak vymontujeme pár dielov z nášho auta, som si istý, že ich vieme poraziť. Sú to iba 4 sekundy.“ povedal Sven Schewe, manažér vývoja šasi v Seate.
Schewe na margo nového rekordu povedal: „Áno Renault má rekord, ale s veľmi odlišným autom oproti nášmu. Ak vymontujeme pár dielov z nášho auta, som si istý, že ich vieme poraziť. Sú to iba 4 sekundy.“ Narážal pritom na to, že Renault na rekord pripravil hard-core verziu avizovaného Meganu R.S. 275 Trophy s označením Megane R.S. 275 Trophy-R. Tá dostala okrem nastaviteľného podvozku a 201 kW (275 k) najmä odľahčený, 2 miestny interiér a 100 kg úsporu na hmotnosti. Seat preto teraz zvažuje podobne odľahčenú verziu. Vyzerá to, že predstaviteľom španielskej automobilky bolo už dlhšie jasné, že Renault ich rekord pokorí. Ako totiž ďalej prezradil Schewe: „Už také auto máme. My musíme vidieť, že to má zmysel ponúkať takéto auto našim zákazníkom. Musí to byť sériové auto a my potrebujeme vedieť, čo na to zákazníci.“
Možno sa dočkáme aj tretej verzie Seatu Leon Cupra
„Teraz sa musíme rozhodnúť, či chceme pokračovať v tejto súťaži s Renaultom.“
Znamená to, že sa možno v blízkej budúcnosti dočkáme odľahčenej verzie Seatu Leon Cupra. Pôvodne síce podľa slov Svena Schewe nebola v pláne, no boj sa už začal. „Chceli sme ponúknuť auto, ktoré je pre každého a nie je limitované. Teraz sa musíme rozhodnúť, či chceme pokračovať v tejto súťaži s Renaultom.“ povedal Schewe. Seat totiž svoj čas stanovil na sériovej Cupre s príplatkovým balíkom Performance Pack. Ten obsahuje najmä väčsie brzdy značky Brembo, ľahké 19“ disky kolies a semi-slick pneumatiky Michelin Pilot Sport 2. V prípade, že sa v Seate rozhodnú zabojovať o prvenstvo, môžeme zrejme očakávať výrazne odľahčený, pravdepodobne iba 2 miestny Leon, bez zbytočných prvkov komfortu, s agresívnejším naladením podvozka a pár kilowatmi navyše.
Zdroj: autoexpress