„Už som sa stretol s výpočtom, ktorý ukazuje, že predpoklady, ktoré boli použité pri hodnotení tohto prepoja, neboli úplne štandardné. Metodika výpočtu výhodnosti alebo nevýhodnosti nejakej cesty sa dokáže veľmi líšiť,“ skonštatoval minister dopravy Jozef Ráž mladší.
Minister preto zmietol zo stola smerovanie, ktorým sa chcel vydať štát pôvodne: „Za mňa, určite sa toho držať nebudeme. Myslím si, že to prepojenie tam patrí.“
Súčasné vedenie rezortu dopravy tak otvorene vyjadruje podporu spojeniu diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 cez tunel pod Donovalmi. Povedané slovami Ráža: "Či tunel pod Donovalmi má byť alebo nemá byť, za mňa má byť."
Spojenie D1 a R1 tunelom? Neriešme len na peniaze
„Často naozaj netreba pozerať len na ekonomický aspekt toho, či niekde cesta byť má alebo nemá. Vždy je to samozrejme otázka toho, čo si môžeme dovoliť," zamýšľa sa Ráž a priznáva, že eurofondové peniaze má Slovensko pripravené len na výstavbu diaľnice D3 na Kysuciach. „D3 máme finačne krytú, máme ju vo vysokom štádiu prípravy,“ ubezpečil.
Kedy a za aké peniaze postavia veľké prepojenie D1ky a R1ky, zostáva otvorené. „Bude sa pokračovať v prípravnom procese,“ prisľúbil nateraz minister.
Zdroj: Ministerstvo dopravy / foto: viapribina.sk