Bezpečnostné opatrenie: Grécko obmedzuje úroveň nabitia elektromobilov
Požiar elektromobilov na lodi je vážnym rizikom, ktoré sa ťažko rieši, keď ku nemu už dôjde a reálne vypukne. Zatiaľ čo napríklad nemecké trajektové spoločnosti majú uvoľnené pravidlá a elektrické autá stále vo všeobecnosti neobmedzujú, nórska lodná spoločnosť Havila Kystruten začiatkom roka 2023 z bezpečnostných dôvodov zakázala elektrické vozidlá na svojich lodiach. A prísnejšie pravidlá najnovšie platia aj v Grécku.
Nové nariadenie gréckeho ministerstva lodnej dopravy, ktoré platí od 16. apríla, stanovuje, že batérie elektromobilov sa už nesmú pred plavbou naplno nabiť. Z bezpečnostných dôvodov je povolená len maximálna úroveň nabitia 40 percent.
Platí to ako pre čisto elektrické vozidlá, tak aj pre plug-in hybridy. Ak chcete ísť trajektom do Grécka, musíte sledovať stav batérie. Úroveň nabitia elektrických vozidiel sa kontroluje pri vstupe na loď.
Dovolenka v Grécku 2024: S elektromobilom to bude ťažšie
„Veľké grécke lodné spoločnosti Anek Lines, Minoan Lines a Superfast Ferries už upozorňujú na príslušné nariadenia na svojich webstránkach,“ píše nemecký automobilový klub ADAC.
V budúcnosti tak motoristi, ktorí jazdia elektrickým autom do Grécka, už nebudú pri plánovaní svojej trasy zvažovať len poplatky za diaľnice. Prestávky na nabíjanie je potrebné naplánovať tak, aby ste k terminálu trajektu dorazili s maximálne 30 až 40-percentným nabitím batérie.
Jedným z dôvodov tohto opatrenia je pravdepodobne vyššie riziko požiaru elektrických vozidiel v porovnaní so spaľovacími motormi. ADAC však vidí stále potrebu konať ešte viac: „Požiarne postupy pre elektromobily a spaľovacie motory sa výrazne líšia a mnohé posádky lodí sú v tomto smere neskúsené. Najmä poisťovatelia neustále poukazujú na to, že je potrebné urobiť ešte veľa osvety.“
Zmena pravidiel predstavuje výzvu pre zahraničných vodičov, ktorí používajú elektrické vozidlo, a to najmä kvôli stále relatívne riedkej nabíjacej sieti v Grécku. V súčasnosti je k dispozícii približne 2 000 verejných nabíjacích staníc. Nachádzajú sa najmä v južnej časti krajiny, pozdĺž hlavných dopravných trás a v blízkosti väčších miest, pričom najviac nabíjacích miest ponúkajú Atény. V porovnaní s tým je nabíjacia sieť napríklad na ostrovoch výrazne menej rozvinutá.
Zdroj: Merkur.de