Volkswagen chystá zatváranie tovární a prepúšťanie, Ford sa tiež vo veľkom zbaví zamestnancov a Fiat musel opakovane zastaviť výrobu. To všetko kvôli padajúcemu záujmu o elektromobily, ktorých sa od januára do októbra medziročne v EÚ predalo o takmer 5 percent menej.

To na prvý pohľad nie je vysoké číslo, je nutné však do úvahy brať tiež fakt, že batériové modely tvoria len 13 percent na celkovom počte registrácií a navyše sa do Európy tlačí čínska konkurencia.

Plná výroba nabehla len v tomto mesiaci

Aktuálne na nezáujem o tento typ pohonu dopláca koncern Stellantis, ktorý od 2. decembra opäť zastavuje produkciu Fiatu 500e v turínskej továrni. Výroba malého elektromobilu sa pritom naplno rozbehla len v novembri, dlho však nepotrvá.

Môžu za to Spojené štáty a Čína?

Ešte horšou správou pre vedenie Stellatisu je fakt, že turínsky závod nebude vyrábať vôbec žiadne autá – pritom sa hovorí o stopke na najmenej 5 týždňov!

Ďalšími postihnutými modelmi sú Maserati GranTurismo a GranCabrio, luxusné kupé a kabriolet, ktoré zbiehajú zo súbežných produkčných liniek. A vysvetlenie Stellantisu? Podľa neho za to môže predovšetkým Čína a Spojené štáty, teda predovšetkým neochota tamojších motoristov utrácať za vozidlá s trojzubcom v znaku.

Nie je to problém len drahých áut

Vysvetlenie koncernu spochybňovať nebudeme, pravdou ale je, že malý záujem sa netýka len drahých luxusných či elektrických áut. Fiat v októbri oznámil, že musí zastaviť výrobu starej Pandy, ktorá stále existuje popri novom nástupcovi Grande Panda. O predchodcu v auguste prejavilo záujem len necelých 3900 zákazníkov, čo bol medziročný prepad o 41 percent.

zdroj: Bloomberg