Ford je v zložitej situácii. Z 15 najvýznamnejších automobilových koncernov v Európe má najväčšie straty, takže v priebehu prvých šiestich mesiacov 2024 spadli jeho predaje medziročne skoro o 18 percent. A aktuálne musí riešiť ďalší vážny problém.

Ako informuje internetová stránka kolínskeho denníka Kölner Stadt-Anzeiger, Ford začal skracovať pracovné úväzky zamestnancov miestnej továrne až do vianočných sviatkov a produkcia má byť zastavená aj začiatkom budúceho roka.

Horšie, ako sa čakalo...

V Kolíne na Rýnom sa v súčasnosti vyrábajú len elektromobily Explorer a Capri, pritom prvý z nich zbieha z linky len od mája tohto roka a druhý sa pridal koncom septembra. Ford v tejto továrni doteraz vyrábal mimoriadne obľúbenú Fiestu, tá ale skončila bez náhrady a čoskoro čaká to isté aj Focus.

„Môžeme potvrdiť, že Ford požiadal spolkový úrad práce o skrátenie pracovnej doby kvôli rýchlo sa zhoršujúcim podmienkam na trhu s elektrickými autami,“ oznámila denníku hovorkyňa Fordu. Firma skrátka zdôvodňuje svoje rozhodnutie nepriaznivou situáciou na trhu, pretože sa predaj elektromobilov vyvíja výrazne horšie, ako sa čakalo. Podľa dostupných informácií budú zamestnanci kolínskeho Fordu striedavo týždeň pracovať a týždeň budú doma.

Slabý záujem o elektromobily riešia prakticky všetky automobilky. Dôvodom sú vysoké ceny, nižšie reálne mzdy kvôli inflácii, ale časť laxného prístupu motoristov ide tiež za nedostatočnou infraštruktúrou či chýbajúcimi dotáciami.

Ford je ale postihnutý viac ako iné koncerny. Od roku 2018 musel v Kolíne nad Rýnom zrušiť niekoľko tisíc pracovných miest a podobná situácia sa očakáva tiež v továrni v Saarlouis, kde čoskoro pôjde do finále produkcia Focusu.