Rozbehnutiu výroby predchádzala investícia vo výške 5 miliónov eur.
Plynová Octavia má pod kapotou motor 1,4 TSI s výkonom 81 kW (110 k). Po natankovaní všetkých nádrží má vodič k dispozícii dojazd 1330 km. Jazda len na CNG potrvá 410 km. Na 100 km Octavia spotrebuje 5,4 m3 (3,5 kg) stlačeného plynu. V reči emisií G-TEC poteší najmä ekológov. Na 1 km vyprodukuje 97 g CO2 a teda spĺňa normu Euro 6.
Octavia skladuje plyn v nádržiach uložených pod podlahou. Ich objem je maximálne 97 litrov. Inak povedané pod tlakom 200 barov sa v nich udrží 15 kg plynu.
Prvým trhom kam vstúpila Octavia G-TEC bola Česká Republika. Od júna sa k nej pridá aj Slovensko spolu s ďalšími 13 krajinami.
Škoda už má tri modely jazdiace na CNG.
V tejto konfigurácii dosahuje Octavia zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy. Maximálka leží v oblasti 195 km/h. Súčasťou jej sériovej výbavy je aj paket Green tec, ktorý zahŕňa systém štart-stop a rekuperáciu brzdnej energie.
Automobilka investovala 5 miliónov eur do výstavby novej haly a plniacej stanice na CNG. Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC vstúpi od júna tohto roka na 14 európskych trhov vrátane Slovenska. Ponuka vozidiel spaľujúcich plyn sa tak rozrastá na tri modely. Na Slovensku začína cena Octavie G-TEC na sume 18 770 eur.
Vedeli ste, že
• rozdiel medzi LPG (Liquified Petroleum Gas) a CNG (Compressed Natural Gas) je okrem ich formy najmä v zložení? LPG pozostáva z propánu, butánu a ďalších zložiek. Hlavnou zložkou CNG je metán.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Škola hrou: Daj to za volantom 18 - Základné tipy ako jazdiť na spotrebu