O zavedení radu 4 BMW uvažovalo už pred 9 rokmi, keď prišiel rad 3 (E92). No vtedy dospeli k záveru, že prílišné delenie prehľadnej ponuky môže byť na škodu. Časy sa zmenili a BMW produkuje stále viac netypické označenia.
BMW 4 Coupe meria 4641 mm (+29 mm) na dĺžku, 1362 mm (+44 mm) na šírku a 1362 (-16 mm) na výšku. Rázvor kolies narástol o 50 mm na 2850 mm. Väčší je aj rozchod kolies. Vpredu má hodnotu 1545 mm (+45 mm) a vzadu 1593 mm (+80 mm).
Ako som už spomenul, dizajn má omnoho dynamickejší nádych. Predná časť s výnimkou nárazníka je zhodná so sedanom radu 3. Zadná časť dostala tiež nový nárazník a svetlá. Nárazníky nie sú len módny doplnok. Tieto časti majú v sebe otvory, ktoré údajne zlepšujú prúdenie vzduchu okolo kolies. Keď sa pozriem na tento koncept, mám dojem, že vidím finálnu verziu.
Finálnu verziu radu 4 by sme mohli spoznať už koncom roka 2013. Konpcet bude mať svoju premiéru na budúci mesiac v Detroite.
BMW 4 bude mať verzie kupé a kabriolet.
Interiér taktiež vykazuje znaky hotového auta. Prístrojová doska a stredová konzola pochádzajú z radu 3. Hnedú atmosféru vytvára najmä koža a Altancara. Celkovo však vnútro pôsobí viac unikátnym a luxusnejším dojmom.
O motoroch zatiaľ nevieme nič. Je vysoko pravdepodobné, že 4 ich preberie od 3. A teda žiadne novinky očakávať nemusíme. Vrchol ponuky bude M4 Coupe a Convertible, ktoré budú mať rovnaký motor ako M3. Čo však spôsobí príchod tejto novinky vo svete M?
Zdroj: autoexpress.co.uk, autorevue.cz
Prečítajte si aj: BMW registrovalo ochrannú známku M2