Mercedes triedy C predchádzajúcej generácie mal pôvodne 66 litrovú nádrž. Po facelifte sa zmenšila na 59 litrov a s novou generáciou prišla len 41 litrová nádrž.
Predchádzajúca generácia sedanu mala po facelifte 59 litrovú nádrž. Výrobca ju po novom okresal na 41 litrov! Žeby efektívnosť motorov stúpla natoľko, že už naozaj nie je potrebné voziť so sebou toľko paliva? Nie. Dôvod je celkom iný a jednoduchý. Za všetkým treba vidieť snahu ušetriť každé kilo, ktoré sa potom premietne do testov normovanej spotreby. Céčko medzigeneračne schudlo 75 kg. Ide o nevídaný výsledok. Ale až 16 % tejto hodnoty má na svedomí menšia nádrž spolu s palivom. Výsledkom tejto falošnej hry konštruktérov je to, že nové auto samotné nie je až o toľko ľahšie ako predošlá generácia, no o to častejšie bude svojho majiteľa otravovať vynucovaním si návštevy čerpacej stanice... My sme tento fakt zažili pri testoch viacerých áut a absolútne s týmto trendom nesúhlasíme!
Zdalo by sa, že znižovanie objemu nádrží prichádza v súlade s klesaním spotreby. Nie je to pravda. Ide o lacný trik ako redukovať hmotnosť a teda aj normovanú spotrebu a všade prítomné emisie. Teda robiť na zákazníka dojem, lebo snáď každý vie, že ťažké autá vlastne nechceme...
Nový Mercedes C však nie je jediný typ, ktorý má podozrivo malú nádrž. Spomeňte si na Octaviu III RS a jej 50 litrov.
Aký má toto celé význam? Testy normovanej spotreby (a tvorby CO2) predpokladajú natankovanie 90 % kapacity nádrže, 68 kg vodiča a 7 kg batožiny. Takže kým predchádzajúca generácia mala natankovaných 53,1 litra, nové Céčko dostalo len 36,9 litra!
Mercedes sa snaží z tejto teórie vyvliecť. Hovorca automobilky uviedol, že zníženie objemu nádrže je v súlade s úsporou paliva, ktorú Céčko v porovnaní s predchodcom dosahuje. Výhodou tohto opatrenia je napríklad aj zvýšenie nosnosti automobilu. No povedzme si, kto je reálne ochotný častejšie, ak vôbec zaťažovať také autá na maximum ich povolenej nostnosti. V živote vám ani nenapadne skontrolovať si, či ste cestou na dovolenku tento limit neprekročili. Alebo snáď vážite celú rodinu aj ich batožinu pred výletom? Sotva!
Naopak! Prečo na tom celom trošku nezarobiť, však? Kto predsa len chce mať s normálny dojazd, môže ho mať. Bohužiaľ za príplatok. Štandardne montovanú 41 l nádrž vám v Mercedese veľmi radi, za doplatok 60 eur ochotne vymenia za 66 litrovú. No povedzte, nie je to "zefektívňovanie" naozaj krásne a osožné?
Zdroj: autocar.co.uk
Prečítajte si aj: TEST Mercedes-Benz CLA 220CDI Edition1 (typ C117)