Montáž jedného Chironu trvá zhruba dva mesiace. Jubilejným 400. kusom je Chiron Super Sport. Ten v Molsheime zmontoval tím dvadsiatich kvalifikovaných mechanikov, ktorí museli dať dohromady zhruba 1800 samostatných komponentov. Tie dnes spolu tvoria úplne nový Chiron Super Sport. Zaujímavosťou tiež je, že prakticky neexistujú dva rovnaké kusy.
Jedinečný dizajn
Karoséria z uhlíkových vlákien dostala v prípade 400. kusu tmavozelenú povrchovú úpravu, ktorú si vybral zákazník. Ide o pomerne nezvyčajnú záležitosť, výsledok však vyzerá veľkolepo. Bugatti tvrdí, že vytvorenie tejto jedinečnej úpravy si vyžiadalo veľa „trpezlivosti a dôkladnej pozornosti venovanej detailom“. Napríklad samotné uhlíkové vlákna musia byť otočené tým správnym smerom na celom vozidle a všetkých paneloch. To si vyžaduje, aby bol každý kus tkaniny vyrezaný presným špecifickým spôsobom.
Dizajn vozidla dopĺňajú krásne horčíkové disky, ktoré sú podľa slov automobilky veľmi ľahké, no zároveň aj extrémne pevné. Kryt motora je vo farbe Nocturne, ktorá ponúka so zeleným povrchom karosérie mierny kontrast, pričom na niektorých vonkajších komponentoch sú použité akcenty v odtieni zvanom Fierce. Interiér dokonalo ladí so zovňajškom jubilejného Chironu. Dominuje mu totiž čierno-zelené celokožené čalúnenie, pričom rozhodne zaujmú aj prvky z uhlíkových vlákien, ktoré dodávajú interiéru nezameniteľnú atmosféru.
V neposlednom rade si zopakujme, čo poháňa tento stroj. Pred zadnými kolesami je uložený majestátny motor W16 s objemom 8 litrov a štyrmi turbami. Výkon dosahuje v prípade verzie Super Sport až 1176 kW, čiže 1600 koní, čo je o stovku viac ako má klasický Chiron. Hodnota maximálneho krútiaceho momentu pritom dosahuje rovnakú hodnotu, teda 1600 Nm. Agregát spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, pričom jeho akcelerácia je ohromujúca. Z nuly na 300 km/h zrýchli len za 12,1 sekundy a má maximálnu rýchlosť až 440 km/h.
S jubilejným 400. kusom Bugatti ostáva vyrobiť už len 100 Chironov. Následný koniec produkcie tohto modelu však nebude znamenať aj koniec životného cyklu motora W16. Ten totiž dostal aj nový roadster Mistral, ako aj model Bolide, ktorý bude určený len na okruhy.
Zdroj: Bugatti