SkyActiv je budúcnosť. Alebo nie?
Prvá generácia benzínových SkyActiv-G debutovala v roku 2011, druhá SkyActiv-X (vznetový princíp spaľovania benzínu) má prísť v roku 2019. Tretia generácia budúcnosti má ešte výraznejším spôsobom zapracovať na tepelnej účinnosti spaľovacieho procesu, hovorí boss pohonov v Mazde, Mitsuo Hitomi. Ak sa automobilke podarí zvýšiť tepelnú účinnosť o 27 % (na približne 56 %), po započítaní celkových emisií sa dokáže vyrovnať elektromobilom. Navyše, ak sa podarí znížiť množstvo vypusteného CO2 motormi o 25 %, efektivitou sa vyrovnajú elektromobilom. To dá spaľovaciemu motoru svetlú budúcnosť a pomôže mu v „boji“. Mazda tiež tvrdí, že ak započítame úplne všetky aktivity spojené s výrobou elektriny a elektromobilov, už niektoré z dnešných úsporných benzínových motorov sú emisne čistejšie ako „zelené“ elektrické autá.
Japonci nepovedali, kedy tretia generácia SkyActiv príde. Vieme však, že už na nej reálne pracujú. Tvrdenia majú niekedy až príliš odvážne, ale „rebelstvo“ tak nejak k Mazde súčasnosti patrí. Podľa najnovších informácia vieme, akou cestou vývoja sa Mazda uberá aj v budúcnosti.
Zdroj a foto: Autonews, Mazda