Americký majiteľ Jeepu Grand Cherokee si nedávno všimol, že sa mu po zastavení na križovatke objavila na dotykovej obrazovke infotainmentu vyskakovacia reklama. Po jej zrušení obvyklým kliknutím na „x“ v pravom hornom rohu s prekvapením zistil, že túto správu nevypol natrvalo. Pri ďalšej stopke sa opäť objavila. A potom znova...

Koncern Stellantis sa mu týmto spôsobom pokúsil predať predĺženú či skôr rozšírenú továrenskú záruku s názvom FlexCare Extended Care, ktorá mu mala „ponúknuť kľud v duši, v prípade mechanickej poruchy“! Automobilka však dosiahla pravý opak.

Nejde o ojedinelý prípad

Naštvaný a frustrovaný vodič sa nedokázal zmieriť s tým, že sa mu jeho auto snaží niečo predať pri každom zastavení na červenej. Nafotil obrázky spomínaného okna a zavesil ich na stránku Reddit, aby sa podelil so svojou skúsenosťou. A zistil, že nie je sám a navyše to nie je tak úplne novinka.

Rovnaká vec sa stala pred pár rokmi majiteľovi Jeepu Gladiator a vlani v decembri hlásil identický problém vlastník hybridného Jeepu Wrangler 4xe. Aj jeho rozhranie UConnect sa mu pri každej zastávke pokúšalo vnútiť na obrazovke multimediálneho systému rozšírenú záruku Mopar. „Dnes štyri reklamy za menej ako dvanásť míľ,“ rozčuľoval sa majiteľ Wrangleru a poznamenal: „Nemôžem uveriť, že prešli z telemarketingového obťažovania po telefóne do zobrazovania tohto svinstva. Nejaké návrhy?“ Z nasledujúcej diskusie opäť vyplynulo, že nebol jediný!

Súčasť zmluvy? Pozor na to!

Pozoruhodná však bola odpoveď užívateľa s názvom „Jeep Cares“, ktorý pôsobil ako oficiálny účet zákazníckeho servisu. Nebola práve upokojujúca. „Ďakujeme, že ste nás označili a je nám ľúto, že vás to frustrovalo. V tejto chvíli zákazníkom odporúčame, aby klikli na [X] v rohu a tým zavreli a vymazali oznámenie vozidla. Treba tiež poznamenať, že reklamy sú súčasťou vašej zmluvnej dohody so spoločnosťou Sirius XM, ale pracujeme na frekvencii. Ďakujeme vám za vašu trpezlivosť.

Stránka Carscoops v súvislosti so spomínanými prípadmi oslovila koncern Stellantis a hovorca tvrdí, že „išlo o dočasnú chybu“.

Išlo o správu, ktorej cieľom bolo informovať zákazníkov značky Jeep o možnostiach rozšírenej starostlivosti. Dočasná softvérová chyba ovplyvnila možnosť okamžitého odhlásenia v niekoľkých ojedinelých prípadoch, hoci ide o štandard pre všetky naše správy vo vozidlách. Náš tím už chybu identifikoval a opravil a komunikujeme so zákazníkom, aby sme túto záležitosť vyriešili,“ oznámil prostredníctvom hovorcu Stellantis.

Samozrejme, ťažko v tejto chvíli hodnotiť, nakoľko je v rozpore medzi majiteľmi vozidiel a výrobcom pravda na jednej alebo druhej strane. Platí však, že automobilky momentálne hľadajú rôzne cesty, ako svoje produkty dodatočne speňažiť.

Známe je tým napríklad BMW, ktoré na niektorých trhoch skúšalo spoplatniť nadštandardnú výbavu, konkrétne vyhrievanie sedadiel mesačnými platbami a poriadne tým narazilo.

Niet divu. Zákazníkov táto služba vytáčala a celkom logicky sa pýtali, prečo majú pravidelne platiť za možnosť aktivovať si nejakú funkciu, keď si napríklad spomínané vyhrievanie sedadiel už kúpili v podobe hardvéru. Podobne sa rozčuľujú i majitelia inkriminovaných Jeepov. Vadí im, že ich auto za 50 tisíc či viac dolárov im chce predať ďalšiu službu, aj keď si zobrazovanie reklamy na ňu neobjednali. Navyše spôsobom, ktorý prekrýva iné, oveľa dôležitejšie informácie.

Tipujeme, že podobné „chyby“ budú pribúdať

Pochopiteľne si nerobíme ilúzie. Výrobcovia v snahe vytrieskať nejaké euro zo zákazníka aj potom, ako mu auto predali, sú veľmi kreatívni. A nie sú sami. Úvodná ilustračná fotka pochádza od marketingovej firmy 4screen, ktorá sa službami tohto typu zaoberá. Takže vám napríklad na mapu navigačného systému nechá zobraziť reklamu na zákaznícku kartu známych potravín. Čo vy na to?

SOM OCHOTNÝ AKCEPTOVAŤ VYSKAKOVACIE REKLAMY V AUTE?
  • Za žiadnych okolností! Je to neskutočne otravné ( 98% )

     

  • Len ak ma chce auto upozorniť napríklad na blížiaci sa servisný interval u môjho dílera ( 2% )

     

  • Kľudne, ak mi dá predajca adekvátnu zľavu na nové auto, napríklad 20 či viac percent ( 0% )

     

  • Neprekáža mi to ( 0% )

     

Odpovedalo 43 ľudí  

zdroj: Carscoops, foto: RahRahRasputin, Reddit, 4xeforums, úvodná ilustračná fotka: 4screens