Základom pre vznik RS2 sa stalo Audi 80 generácie B4. AJ keď už v roku 1994 prišlo na svet novšie Audi A4 generácie B5, v produkcii zostávala kombi verzia staršej B4. Na spoluprácu si však prizvali aj konštruktérov Porsche, ktorí pomáhali ladiť motor či podvozkové diely. Nápis Porsche tak nájdeme nielen na motore, ale aj na znaku v prednej maske.
Keď Audi RS2 predstavili, po modeli BMW M5 Touring E34 a Mercedes-Benz E36 T-Modell to bolo prakticky len tretie vysokovýkonné kombi na trhu a prvé vo svojej kategórii, keďže M5 aj E36 patrili do vyššej strednej triedy. Vráťme sa však k Audi RS2.
Po prednú kapotu sa nasťahoval 2,2-litrový radový päťvalec s preplňovaním a maximálnym výkonom 232 kW (315 k). Krútiaci moment vrchol dosahoval na úrovni 410 Nm. Jedinou alternatívou bolo spojenie so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a samozrejme pohonom všetkých kolies quattro. Na zadnej náprave bol sériovo dodávaný samosvorný diferenciál.
Rýchlejšie než McLaren F1?
Vďaka všetkým týmto aspektom tu tak bol automobil, ktorý dokázal zrýchliť na 100 km/h za 5,4 sekundy (podľa dobových testov dokonca 5,3 s) a na 200 km/h za 22,7 s. Maximálna rýchlosť bola na úrovni 262 km/h. Nepísaným faktom je tiež to, že vďaka pohonu quattro do rýchlosti 48 km/h (30 mph) bola RS2 rýchlejšia, ako vtedajší McLaren F1.
Konštruktéri z Porsche „darovali“ modelu RS2 brzdy z modelu 968, upravili tiež tlmenie a pruženie. Interiér doplnili športové sedadlá Recaro v kombinácii kože a Alcantary, pred radiacu páku sa nasťahovali budíky s tlakom, teplotou oleja a napätím v palubnej sústave.
Dnes si Audi RS2 len tak nekúpite. Teda iba v prípade, ak nemáte na účte dostatok financií. Cena pekných kúskov môže atakovať ceny od 80 až do 100 tisíc eur. Netreba asi spomínať, že ich vyrobili dosť málo. Cieľom bolo 2200 kusov, nakoniec po takmer 2 rokoch z výrobných liniek zišlo len 2891 kúskov. Ponuka je tak dnes skromná a väčšinou si autá medzi sebou vymieňajú fanúšikovia značky či zberatelia výnimočných áut. Pretože k nim Audi RS2 jednoznačne patrí.