Tesla S

Tak takýto elektromobil by nám v garáži nevadil - Tesla S

Dôvod aktuálneho odmietania elektromobilov má jeden hlavný menovateľ - ekológia. A ten je veľmi vážny, pretože to bude práve ekologický zmysel elektromobilov, ktorý môže posunúť celú túto oblasť dopredu, alebo ju naopak úplne zničiť. Aj keď sa ja osobne radím k zástancom a fanúšikom elektromobilov (každý vynález niekde začínal...), musím uznať, že na slovách pána Stevensa je niečo pravdy.

 

Ten totiž tvrdí, že: "Ak nie je elektrina dodávaná z čistého a obnoviteľného zdroja, potom nedáva žiaden zmysel". Samozrejme, z tohto pohľadu to nie je ani ropa, avšak na to má Stevens odpoveď tiež: "Nemecko chce mať do roku 2020 až 1 milión elektromobilov na svojich cestách, a to nám robí starosti. Ak bude totiž viac a viac takýchto áut čerpať svoju energiu z napríklad uhoľných elektrární, potom sa produkcia CO2 nezníži, len sa presmeruje inam. A to by sa nemalo stať."

Rýchlo nabíjacia stanica v podaní automobilky Tesla. Sen, ktorý sa možno už onedlho stane realitou

Navyše je Stevens presvedčený, že sú to práve vládne nariadenia (alias nariadenia EÚ), ktoré majú rozhodujúci vplyv na stále čistejšie a úspornejšie automobily: "Tlak zhora je vždy potrebný. Pozrite sa na progres, ktorý sa dosiahol pri znižovaní CO2 v automobilovom priemysle. Myslíte, že by ho výrobcovia dosiahli bez cieľov a príkazov? Pochybujem."

 

Jednoznačne sa tak automobilka Toyota vyjadrila, že pokiaľ nebude možné uplatniťriešenie v podobe čistej elektrickej energie, je rozhodnutá odísť zo segmentu elektromobilov. Samozrejme, elektromobil sa nerovná hybrid, pretože sú to práve hybridné autá, ktoré dávajú Toyote zmysel. Faktom ale je, že to bude nakoniec predsa len konečný spotrebiteľ, ktorý to celé zaplatí. Či vo forme dane z palív, alebo v prípade masového rozšírenia elektromobilov vo forme zvýšenej sadzby dane za elektrickú energiu. Politici si totiž vždy nájdu cestu, ako naplniť štátnu kasu, a to aj v mene ekológie...
 

 

zdroj: green.autoblog.com