Takto vyzerá tunel Višňové dnes.
Súčasťou daného úseku D1 bude aj najdlhší tunel na Slovensku, ktorý dostane názov Višňové. Jeho dĺžka bude 7,4 kilometra. Stavba navyše obsahuje 7 mostov a 900 metrov protihlukových stien.
Diaľnica sa napojí na úsek D1 Dubná Skala- Turany, ktorý je už v súčasnosti vo výstavbe. Po kompletnom dokončení žilinského obchvatu vodiči vďaka novej diaľnici údajne na trase Žilina- Martin ušetria približne 15 minút. Okrem iného dôjde k odbremeneniu cesty I/18. Cestu vedúcu cez Strečniansku úžinu pozná mnoho vodičov jazdiacich pozdĺž našej krajiny. Okrem iného diaľnica odkloní aj dopravu z mesta Žilina.
Na túto správu môžeme reagovať len jedným spôsobom. KONEČNE. Tešiť by sme sa však mali až po dostavbe daného úseku.
Zníženie nehodovosti dosiahneme výstavbou diaľnice. Policajný radar na každom kroku nepomáha.
Dôležitý a dovolím si povedať strategický úsek diaľnice stojí a padá na výstavbe tunela Višňové. Tunel mal pôvodne niesť názov Hoblík podľa vrchu, ktorým prechádza. Jeho výstavba mešká už roky. Prieskumnú štôlňu začali raziť už v roku 1998! K jej prerazeniu však došlo až v roku 2002. Výstavba tunela však bola odsunutá na rok 2003 a neskôr až na rok 2007. Ako všetci dobre vieme, ani jeden z termínov realizovaný nebol.
Zdroj: hnonline.sk
Prečítajte si aj: Stavba kľúčového úseku diaľnice D1 sa zamotáva, Skanska dala odvolanie