Nasledujúca generácia BMW M3 dostane elektrický pohon. O tom nepochybujte. Potvrdil to v rozhovore s britskými novinármi šéf vývoja Frank Weber a pripustil, že na trh dorazí aj s praktickejšou karosériou kombi ako Touring.
Elektrická M3 bude postavená na platforme Neue Klasse, predaj odštartuje v roku 2027 a výkony samotného šasi budú ohromujúce. Vďaka štyrom elektromotorom s individuálnym ovládaním a spoločnou riadiacou jednotkou bude atakovať megawattovú (!) hranicu, inak povedané, špičkový výkon poskočí na neuveriteľných 1360 koní.
Neue Klasse nakoniec nebude len elektrická.
Samotná M3 takéto parametre asi neponúkne, vo výsledku bude pravdepodobne slabšia, ale na základoch Neue Klasse majú vzniknúť ďalšie väčšie modely (napríklad ekvivalent elektrickej X3 a potom ďalšie štyri autá), takže megawattové „eMko“ je skrátka reálne a jeho vývoj práve prebieha.
Celkovo šesť chystaných elektromobilov vychádzajúcich z Neue Klasse s tým, že prvé auto bude uvedené na trh v roku 2025 a ďalších päť v nasledujúcich 24 mesiacoch, asi neprekvapí, niečo podobné sme čakali. „Od sedanu po SUV, budeme mať niečo pre každého zákazníka,“ prezradil nedávno generálny riaditeľ BMW, Oliver Zipse.
Nemci chcú klientelu presvedčiť tiež o 30 percent väčším dojazdom, o 30 percent rýchlejším nabíjaním a 25 percent vyššou prevádzkovou efektivitou, za ktorými stoja okrem iného i nové články BMW Gen6. Tie by mali mať o 20 percent vyššiu energetickú hustotu, zvládnu nabíjanie výkonom 270 kW, po 10 minútach na nabíjačke majú poskytnúť dojazd 300 km a celkový akčný rádius až 1000 kilometrov.
To sú nepochybne zaujímavé vlastnosti, parametre a čísla, BMW si ale uvedomuje, že značnú časť zákazníkov na elektromobil aj tak nepresvedčí. Spočiatku to vyzeralo, že ich Mníchov jednoducho odpíše, nakoniec je ale všetko inak...
Šéf vývoja Frank Weber potvrdil, že na platforme Neue Klasse vzniknú tiež modely poháňané spaľovacími motormi, dokonca i benzínová M3. Weber naznačil, že súčasný preplňovaný radový šesťvalec bol navrhnutý a vyvinutý tak, aby zvládol splniť emisnú normu Euro 7, takže táto jednotka jednoducho môže pokračovať aj v budúcich rokoch.
V prípade pripravovaného vrcholného BMW M3 to znamená, že bavorská automobilka vám dá vybrať: budete si môcť zvoliť buď klasický trojliter (pravdepodobne sčasti elektrifikovaný) alebo čistý elektromobil so štyrmi motormi. V Mníchove totiž na rozdiel od Audi či Mercedesu odmietajú oznámiť, kedy prejdú na výlučne batériový pohon.
zdroj: BMW, Autoexpress, Autocar