Ferrari sa ako jedna z posledných značiek chystá vstúpiť do segmentu crossoverov a SUV. Nové päťdverové Purosangue by malo byť oficiálne predstavené už v roku 2022, o jeho dizajne však toho zatiaľ veľa nevieme. Problém je v tom, že testovacie prototypy sa veľmi umne ukrývajú pod upravenými karosériami Maserati Levante, ktoré nám len v hrubých rysoch naznačujú čosi o rázvore a proporciách.
Zo zákulisných informácií vieme, že by novinka mala byť postavená na upravenej platforme Ferrari Roma a v základe by mala dostať pohon všetkých štyroch kolies. Táto technika je zároveň náznakom, že by Purosangue malo mať pod prednou kapotou preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 3,9 litra kombinovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou zdieľanou s modelom SF90 Stradale.
V kompaktnom kupé je táto pohonná jednotka (s typovým označením F154BH) naladená na 620 koní pri 5750 až 7500 otáčkach za minútu a produkuje maximálny krútiaci moment 760 newtonmetrov od 3000 do 5750 ot./min. Aj kvôli pokutám za emisie je samozrejme v hre aj hybridná verzia osemvalca s označením F154FA a objemom zvýšeným na 4,0 litra, ktorá pracuje v SF90 Stradale. Samotný spaľovací agregát má 780 koní a asistuje mu elektromotor s výkonom 220 koní s malou batériou s kapacitou 7,9 kWh.
V6 ale tiež V12
Kým absolútnym základom chystaného SUV by mal byť dokonca len preplňovaný šesťvalec, vrcholná verzia by mohla dostať ďalší vývojový stupeň atmosférického dvanásťvalcového motora F140 z modelu 812 Superfast. Ferrari dnes dokáže z V12 dostať viac ako 800 koní, v porovnaní s hybridnou technikou (V8 + elektromotor) schopnou vydolovať 1000 koní z menšej pohonnej jednotky by však išlo vyslovene len o prestížnu záležitosť.
Mimochodom, celú dobu hovoríme o SUV, Taliani sa však tento skratke okato vyhýbajú. Obchodníci značky údajne hovoria o takzvanom FUV, čo má byť odkazom na Ferrari Utility Vehicle. A cena? V objednávkovom systéme bude Purosangue údajne začínať na čiastke okolo 230 tisíc eur.
zdroj: Varryx YouTube