Ako uvádza portál Automotive News Europe, vedenie koncernu VW otáča kormidlo a od úplnej samostatnosti v oblasti vývoja softvéru pre svoje autá sa hodlá spojiť s treťou stranou. Ako uviedol Herbert Diess, šéf celého koncernu, nájsť technologického partnera je v boji s momentálnou konkurenciou veľkým prínosom a koncern aktuálne skúma všetky možnosti. Naznačil tým, že mení taktiku a súčasťou novej stratégie koncernu je „otvorenie“ technologických platforiem tretím stranám. Výsledkom by malo byť urýchlenie vývoja, jeho racionalita a predovšetkým pružnosť, ktorá bude hrať stále dôležitejšie husle.
Nechceli sme, ale rozmysleli sme si to
Na tomto oznámení by nebolo nič zaujímavé, veď nie je žiadnym tajomstvom, že softvérové spoločnosti dnes disponujú know-how, aké nemajú tradičné automobilky šancu nikdy dobehnúť. Koncern VW chcel však ešte nedávno všetko riešiť vlastnými silami a zásadne odmietal podiel tretích strán. Ako jedným z argumentov pritom zaznievala ochrana pred sprístupnením údajov z vozidiel cudzím subjektom. Pre tento účel vznikla dokonca nová softvérová divízia koncernu. Dnes je situácia iná a pod vplyvom nových skutočností teda prichádza nová taktika. Softvér v autách sa postupne pretransformuje a jeho funkcia nebude len riadiaca a informačná, ako ju poznáme dnes, ale predovšetkým komunikačná. Samotné automobilky sa menia z výrobcov na poskytovateľov mobility (ako radi stále častejšie prezentujú), pričom podľa softvérových odborníkov a pozorovateľov majú v budúcnosti tvoriť až 20 % príjmu automobiliek práve tržby za predplatené služby pre klientov.
zdroj: Automotive News Europe